GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 15 Oktober 2009

Jumpa kartunis aZa


Pagi tadi kawan jumpa kartunis aZa..nama yang besar diarena kartun..kawan juga diantara salah seorang pelukis kartun disekitar tahun 1982 - 1988 tapi tak begitu menyerlah..hanya sekadar kartunis tempelan tapi boleh lah..sempat juga lah kawan merasa duit ganjaran melukis daripada majalah Gila gila..Gelihati..Batu Api..Kreko..begitu juga diantara akhbar akhbar tabloid seperti Mingguan wanita sedikit masa dulu..

Sambil mengetea kawan borak panjang lebar dengan kartunis aZa ni..macam mana dia meningkat naik..banyak cabaran yang terpaksa beliau tempohi..bukan senang nak capai tahap seperti dia sekarang ini..macam mana beliau bertatih nak mendapat tempat terbaik..

''Bro lu boleh aktif semula dalam bidang ni..pasti lu tak ilang lagi lu punya skill..'' kata aZa..

''Payah..kawan kena bertapa semula lah aZa..kalu nak aktif ''jawab kawan...

''Lu jangan fed up ..yang penting idea berkarya mesti mau baik ''..pintas aZa semula..

''Nanti lah kawan pikirkan'' ...jawab kawan..

Dan kawan mula memasang angan angan..andai kawan aktif semula ..kawan kene bermula dari bawah..dan bersaing dengan kartunis kartunis baru yang ternama..banyak saing kawan seperti kartunis Bor..Yusna..Aman..Whitesnake..Cabai..sekadar beberapa nama yang masih aktif..

Setelah selesai mengetea..kawan senyum sampai ketelinga..sebab dapat berjumpa dengan kartunis aZa yang kawan minat sejak dulu lagi..

15 Merujuk kepada perkara diatas :

sI tEDI 15 Oktober 2009 6:04 PTG  

kartunis aza ye..

yg selalu buat kartun tanpa dialog tu ke??

aku ingat2 lupa lah.. tahun2 yg kamu sebut tu aku budak2 hingusan lagi

Cikgu Jang .. 15 Oktober 2009 6:46 PTG  

aok ter nanti dah glamor, jngn lupa kat koi dah le...manalah tahu, dah ramei peminat......lupa lah pulak rodong2 berblog ni hah...

Muhammad faiz mahayudin 15 Oktober 2009 7:41 PTG  

jumpe kartunis aza kat ner weh? wah kirenye aok nih kartunis la juge yek? bleh la tunjuk hasil lukisan kat blog ni.. name glamour ape weh?

a kl citizen 15 Oktober 2009 8:21 PTG  

assalammualaikum

boleh lah berkartun semula...
sekarang kan banyak isunya

lipislady 15 Oktober 2009 9:38 PTG  

Sallam, betol juga kata Aza tu, bakat tu jangan dibiokan berkarat..asah bio tajam,,,komeh sedia menunggu hasil karya aok...

pOnstan 15 Oktober 2009 9:41 PTG  

mcm pnh bc je entry ni brO..tp dh tlupa d mna n bila...

maiyah 15 Oktober 2009 10:50 PTG  

wah.. sy suker tgk katun.. krim slm kat dia yerk :)

mazru(9m2mzr) 16 Oktober 2009 1:50 PG  

ape kata aok lukis katun aok dan buat kan satu entry...bole?

koi pun minat kat kartunis AZA ni

Miecyber @ Sudu 16 Oktober 2009 8:26 PG  

AZA memang seorang yang penuh idea kreatif.Melalui kartun beliau beliau sering menceritakan mengenai masalah dan situasi masyarakat semasa.

relevan 16 Oktober 2009 9:40 PG  

* Betul si Tedi..

* Salam seroja jingga..

* Kwn dah lama tak pegang pen nok melukih ni cikgu..

* Salam cikgu Faiz..dulu ada kwn lukis kad raya gambo org mkn dodol ket blog ni..nnt kwn scan kartun lama kwn tu..

* Wslm cikgu..InsyaAllah..

* Wslm Lipis lady..kome roger jer..

* Ket radio kot p0nstan..

* InsyaAllah Maiyah..kwn akan suh aZa lawat blog kengkawan ni..

* Orait Mazru..

* Yer mie Sudu..aok mana semalam?..orang mgetea ket stesen keretapi..

zai 16 Oktober 2009 4:51 PTG  

Patutla otak relevan pun macam otak kartun..hehehe

relevan 16 Oktober 2009 5:01 PTG  

* Alahai Zai..nantikan terbitan terbaru hasil karya kartun relevan dlm relevansokmo..

Webmaster@Echam 19 Oktober 2009 11:42 PG  

Haaaa apa lagi wehhhh.. Jomlah bekarya kat kopitiam...

Kerja keras adalah energi kita 21 Oktober 2009 12:20 PTG  

regard
know from blogger Indonesia
This is my first blogger to make the comment and please come back greetings and congratulations and success

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP