GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 27 Julai 2009

Kenaikan harga Taugeh

Harap maklum bahawa harga taugeh selepas cuci akan dinaikan harga sebanyak 30 sen sekilo mulai 01hb ogos 2009.

Harga tersebut terpaksa dinaikan oleh kerana kos kos produksi dan bahan bahan mentah semakin meningkat .. ( Sumber ini dari ruang iklan dalam sebuah akhbar ternama di Malaysia menurut pengeluar pengeluar taugeh )

Arhhh..sudah taugeh dah nak naik harga..kawan gemor ngat makan taugeh ni..sedap ..nak pula bila makan popia taugeh..Taugeh juga sedap digorang sama bilis dan juga boleh dibuat sup taugeh ( makanan alternatif di tengah bulan jika berlaku kesesakan ) ..Kiranya taugeh ni kategori sayuran yang boleh tahan juga harga nya..tapi boleh dibeli dengan kiraan 30 sen 50 sen maupun 1 ringgit..mengikut kadar timbangan..

Hakikat nya harga taugeh akan dinaikan juga dan mungkin juga memberi kesan kepada harga popia taugeh..

Terbeban kah kita dengan kenaikan harga taugeh nanti?..Bagi kawan terbeban ke tidak pokok taugeh tetap dan pasti tidak boleh dipanjat..

* ihsan gambar dari blog ( Cheryna ) *

9 Merujuk kepada perkara diatas :

pOnstan 27 Julai 2009 1:24 PTG  

org yg nk mkn taugeh ttp akn beli punya..
ironinye mcm org isap rokOk la jugek..,

hai 27 Julai 2009 1:48 PTG  

koi teringat pok sedara koi,masa tu dia baru dapat harta pesaka,tanah 2 ekar,dia tanya kat anak2 sedara dia, pokok apa agaknya yang sesuai nak ditanam?koi kata tanam la pokok yang cepat dapat hasil...terus dia kata kalo pokok togey gone??poh!kome semua gelak beso...kalo dia tu bebudak takpe jugok,ni bapok budok..tua rente!!Sengal!!!

endiem 27 Julai 2009 3:13 PTG  

sekilo taugeh dah kira banyak.. naik 20 sen tu tak jadi hal lah. suku kilo getah sekerap je.

haz ,  27 Julai 2009 3:24 PTG  

dh smpai msa taugeh naik hrga dok sebaris ngn yg lain x la di perlukn wktu tngah bln je.

eeeda 27 Julai 2009 6:42 PTG  

Saya pun suka gak taugeh nie...tapi tak pe lah, barang lain dah lama naik. Makan mihun sup ada taugeh hu hu sedapnya.

Cikgu Jang .. 27 Julai 2009 8:19 PTG  

awok tanam sendiri je. bukannye poyoh tanam taughe ni, cuma malas je.

Fadh 28 Julai 2009 9:51 PG  

nok gone kan...belake semua nk naik...gaji jer yg xmboh naik2...payoh amat nak naik nyer.

Hashim Zabidi 28 Julai 2009 11:57 PTG  

Goreng taugeh tumis dengan taucu
masak dalam kuali,
Kalau beli taugeh, jangan lupa tauhu,
barulah TST.

relevan 29 Julai 2009 9:52 PG  

* Biar ketagih taugeh..jgn ketagih rokok..ingat tu p0nstan..

* Hai..Jika tanah pusaka sekangkang kera boleh juga tanam taugeh empat lima tempayan..

* Rasa nya takper taugeh naik dak endiem..rege getah pun dah capai 2.70 sekilo..( moh noreh )

* Betul ngat tu haz..harga taugeh patut diselaras sama..

* Tapi ada juge yang tak suka dgn taugeh ni eeeda..maung katanya..

* Orait Cikugu Hj Jang..moh kiter komersial kan tanaman taugeh..mana tau terbina estet taugeh..

* Sabar Fadh.. gaji kan naik selepas tambang teksi dan bas sekolah naik.. ( hehe )

* Yer Pak Hashim..resipi taugeh masak taucu sesuai utk makun sahur di bln posa nanti..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP