GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 23 Oktober 2009

Belanjawan

Tahun 1985 kawan memulakan hidup dengan bekerja sebagai penjawat awam biasa di sebuah jabatan pihak berkuasa tempatan..

'' Kapok bila dapat gaji pertama nanti jangan lupa belanja Wan yak..kata Wan kawan ( Kapok adalah nama glamer kawan dikampong ketika itu )

'' Baiklah Wan dapat gaji nanti kawan belanja lah Wan ''..jawab kawan..

Kawan bangga dan terharu dengan gaji pertama yang kawan dapat membelanja Wan kawan..

Kini Wan kawan telah lama pergi..AlFatihah untuk Wan kawan..

** Wan adalah gelaran sepertimana Tok Wan..Nenek dan Uwek bagi sebutan disegelintir daerah Negeri Pahang..

21 Merujuk kepada perkara diatas :

Fadh 23 Oktober 2009 8:03 PG  

1985 koi baru darjoh 2.

1999 koi dapat gaji pertama berserta tunggakan 3 bulan gaji. koi demam mase te sbb tengok duit dalam akaun ada 4k lebih. itulah kali pertama dalan hidup koi ade duit ribu2.

2009 koi mengharapkan tangga gaji dinaikkan bagi membolehkan gaji bulanan bertamboh. xbg bonus pun koi xkisah janji tambah gaji sbb bagi bonus takat sehari dua abis laa tapi tambah gaji sampai ke pencen merase weh kuikuikui

relevan 23 Oktober 2009 9:05 PG  

Heh heh Fadh..1985 umur kawan 21 tahun..gaji pertama kawan baru 298rm..keje kwn masa ter ..berambat kulu kilir jer..

zetty 23 Oktober 2009 9:40 PG  

belom ad gaji lg...
huhuhuhu...

relevan 23 Oktober 2009 10:05 PG  

Zetty belum lahir lagi kot..

Finaz 23 Oktober 2009 10:14 PG  

alamak thn '85 saya baru darjah 2. Masa ni cikgu tengah mngajar kira pakai kayu aiskrim hihi..

relevan 23 Oktober 2009 10:21 PG  

Lor Finaz..kiranya tahun 1985 dah bersekolah lah yeer..

A'ahh..juga boleh guna biji getah..manik2 dan batu kelikir untuk mengira..

Muhammad faiz mahayudin 23 Oktober 2009 10:27 PG  

nanti dapat gaji bleh blanje keh pulok hehe..

relevan 23 Oktober 2009 11:01 PG  

Boleh saja cikgu Faiz..kiter minum ket Damak..

eeeda 23 Oktober 2009 11:31 PG  

Wei minum kat damak ...nak join jugak....dpt bonus 2 bln kita open table le....

endiem 23 Oktober 2009 11:38 PG  

agak agaknya bila nak belanja dato' wan

relevan 23 Oktober 2009 11:41 PG  

* Oke eeeda..kome nunggu je aok ket Damak..

* Errmm..dato Wan mana tu endiem..?

Cikgu Jang .. 23 Oktober 2009 3:48 PTG  

gamoknya gaji aok sekarang ni 5k ke atas ? dah lama keja dan dah layak bergelar otai....

endiem 23 Oktober 2009 3:51 PTG  

Relevan..
kat jerantut ada dato wan, kat kuantan ada dato wan, kat lepih ada dato wan, kat pekan ada dato wan.. pilih je..mana satu.

relevan 23 Oktober 2009 3:57 PTG  

* Takder lah cikgu Hj Jang..kwn cuma kais pagi makan tengahari..kais petang makan malam..skrg ni kwn kurang mkn malam menjak dapat masalah kesihatan ni..

* Ingat dato Wan mana tadi endiem..

seroja jingga 23 Oktober 2009 4:29 PTG  

alhamdulillah..
berkat rezekikan..memang elok kita share

bro..gua demam banget..
thnk u singgah
dah g jumpa doktor dah

a kl citizen 23 Oktober 2009 4:40 PTG  

assalammualaikum

kenangan manis ya..

hai 23 Oktober 2009 6:53 PTG  

ok la tu..gaji pertama belanja wan..org sekarang silap2..belanja aweks dulu...

Miecyber @ Sudu 23 Oktober 2009 6:53 PTG  

Al Fatihah untuk Arwah Wan aok.
Koi pun tengoh belajo lagi tahun 1985 ter...

akula 23 Oktober 2009 9:32 PTG  

wak dapat 500 tima kasih Pi Em...

LIPISLADY 24 Oktober 2009 2:07 PG  

Sallam, lama bete weh keh tok pegi ke Damok, kala open table nanti aok jangan lupe ajok keh sekali yee en relevan..

relevan 24 Oktober 2009 7:11 PG  

* Orait jer seroja Jingga..moge cepat sembuh..

* Wslm a Kl Citizen..begitu lah ceritanya..

* Ha ha ha Hai..org dulu2 tak lupa atok uwan mak ayah adik beradik..skrg masuk restoran segera mkn ayam sama aweks..

* Belanjawan @ bajet tu mie..

* Wak dapat juge..kome yang motong ni duk melingkor lah dimusim tengkujuh..

* Naik keretapi terus ke damok weh.. ler he he...keretapi tak lalu ikot Damok..sori2 Lepih Lady..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP