GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 24 Oktober 2009

'' Tengkorok aok ''

Kerap kita menonton dimana mana saluran stesen tv yang berbayor maupun yang tak berbayor..menyiarkan drama mau pun filem baru atau pun filem melayu lama antara skrip berbunyi dengan sumpah seranah perkataan '' Tengkorok aok '' di sebut dengan sewenang dan senang hati..

Malah dalam sitcom lawak pun ada menyebut '' Tengkorok aok ''..kita yang menonton pula akan bergelak dengan senang hati..

'' Tengkorok aok '' juga boleh disebut sebagai '' Kepala otok aok '' atau '' Otok kamu '' dan juga '' korok mu ''..

** Bagi kawan seranahan begini tidak lah berapa sesuai untuk disiarkan..mungkin ia akan menjadi pengikis budaya orang kita yang semakin hari semakin merosot adap kesopanannya..

20 Merujuk kepada perkara diatas :

Fadh 24 Oktober 2009 9:08 PG  

tapi kan klau dengan rodong baik...bile kite cakap 'tengkorok aok'...bermaksud kite bergurau...sama mcm perkataan 'gampang'...xbermakne kite maroh ke die tapi dah jadi mcm gurauan.

Finaz 24 Oktober 2009 10:12 PG  

Fadh tu lah maksud penulis tu bila dah jadi kebiasaan perkataan begitu dianggap sbg gurauan TAPI dlm aspek yg lain nilai adab & kesopanan u dah mula terhakis..

LIPISLADY 24 Oktober 2009 10:19 PG  

Sallam, en relevan, keh setuju dengan aok, perkataan-perkataan begitu, dan perkataan-perkataan lainnya terutama loghat daerah kita nih sebenarnya tak begitu relevan dah, acu aok perati perkataan nih, hampuras, iblis koreng, nampok macam kaso sikit, tapi sekadar untok perbendaharaan kata, untok ditinggalkan kepada anok cucu kite esok bolehlah kita kumpulkan..bete dok weh...?

YASSINSALMANSHAH 24 Oktober 2009 11:30 PG  

Pendapat kawan dalam filem / drama tak elok guna ayat gitu kala kat luar x pe kadang tu mmg base ada hok jeneis babel!! mekala kita kabor tenggkorok aok...tercegang juge deme hehehe...kek kawan jarang menyebut mekala kena hok menlanpar babel je..

zetty 24 Oktober 2009 11:32 PG  

memang agak tidak sopan bile menggunakan bhasa mcm tue...kite sbg bgsa melayu dan juga rkyat malaysia terkenal dgn adap sopan y tinggi dan tatasusila y baek...knp harus mencemarkan dgn menggunakan bahasa2 seperti itu...sungguh tidak faham...disebabkan negara sudah maju..bahasa pun nak dimajukan dgn menggunakan bahasa seperti itu...ape laa nak jadi...

abu muaz 24 Oktober 2009 11:39 PG  

tuan... banyak siaran yang sudah tak terkawal kini. Itu tak termasuk iklan yang memperagakan wanita untuk melariskan barang jualan. Nak jual ubat ketiak pun bukan main iklan sekarang ni.

imHepPie 24 Oktober 2009 11:59 PG  

btol tuh sgt x elok kalo dak2 kecik ikot huhu..

relevan 24 Oktober 2009 12:23 PTG  

* Untuk Fadh/Finaz/LipisLady/en Yassin/Zetty/en Abu Muaz/mimie..

..Kawan setuju dengan aok me..meski pun ander pra dan kontra..

Cikgu Jang .. 24 Oktober 2009 12:49 PTG  

Apa kata aok, pegi tulis kat surat kabor, bior finas celik mata sikit...

relevan 24 Oktober 2009 2:29 PTG  

* Molek juge Cikgu Hj Jang..kala dibiorkan nanti..mboh keluar ayat ayat mencarut pulok..

anaklaut 24 Oktober 2009 2:50 PTG  

salam.

tq singgah anaklaut..

p/s: best lagu blog ni..

relevan 24 Oktober 2009 3:05 PTG  

* Wslm anak laut..lagu orang muda..

* Betul ke JezZz..

Miecyber @ Sudu 24 Oktober 2009 9:33 PTG  

Koi sokong pendapat Relevan ter..

Fatt Chin Choy 25 Oktober 2009 2:14 PG  

tak tau plak aku maksudnya
tak pernah dgr gak sebab aku jarang tgk TV dah

zai 25 Oktober 2009 7:23 PG  

kalau kat penang dan kedah..kami biasa bergurau dengan ayat "kepala hotak hang..!!!) tapi secara significantnya hanyalah satu gurauan sambil gelak2..tak tau plak ada orang yg terasa hati sbb rasa2nya bukan lucah atau kutukan tu...

Ntahla..lain padang lain belalang kan ?

pakcik kordi 25 Oktober 2009 8:53 PG  

koi sokmo jugek ckp kt rodong koi 'tengkorok hotok aok'..sbb dia berperangai gaya cipan kadang2...hahahha....salam kenal weh.....~rodong temerloh~.....

relevan 26 Oktober 2009 8:24 PG  

* Roger en Sudu..

* Mu selalu tengok wayang ke ahfat..pasai suda jarang tengok tv..

* Lain padang lain spesis rumput nya Zai..

* Selamat dtg rodong Temerloh..moh ngetea ket Jerantut pulok..

lalink7 26 Oktober 2009 12:13 PTG  

memang xterkawal...tapikan yang cakap 'bodoh la kau' pun sbnrnyer xelok..alahai..kalau kekanak yg nengok mesti jadi ikutann..ooooo tidakkkkkkkk...nasib sy belum ade anak..

relevan 26 Oktober 2009 12:46 PTG  

* Betul lah Lalink7..erk..belum ada anak?..Oh yerr..Lalink7 ni masih anak anak yer..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP