GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 26 Oktober 2009

Sembang Pemandu dan krew

Pagi tadi kawan kerja pusing pusing dengan Lori membuat pemantauan kawasan..sempat lah juga amik gambar sekeping dua buat tatapan..kawan pelik juga kenapa jalan jalan sekitar bandar tempat kawan ni lengang..ada masalah ke..




Rodong kawan pun pelik juga..kenapa kurang kenderaan berada diatas jalanraya disekitar bandar?..Kawan tengok jam..lor patut pun baru pukul 0730 pagi..kita masuk kerja pukul 0700 maka kenderaan kurang lagi berada diatas jalan raya..

'' Ce lalu kat kawasan sekoloh ke pasar ke..tentu rekok dengan orang dan kereta ''..kata rodong kawan tadi..

'' Ingat lima ke enam tahun lagi bandar daerah kita ni akan pesat membangun mengikut arus perdana ''..kata rodong kawan sambil memulas stering lori memasuki simpang..

'' Dan yang pastinye segala jenis maksiat akan bertambah tambah banyaknye dibandar daerah kita ni..'' kata pula krew lori disebelah..

Kawan hanya tersengih mendengar rodong pekerja setempat kawan ni bersembang..hebat juga sembang dia orang ni..

** Rekok adalah sama makna dengan banyak atau ramai ( menurut kamus bahasa kampung kawan )..

17 Merujuk kepada perkara diatas :

imHepPie 26 Oktober 2009 5:51 PTG  

owhh igtkan rekok tuh cam kekok..

a kl citizen 26 Oktober 2009 6:41 PTG  

assalammualaikum

nasib baik ada kamus kecil di bawah tu...tq

sI tEDI 26 Oktober 2009 6:50 PTG  

mula keje kol 7 pagi? kat daerah mana tu? mmg sunyi sepi. lengang je

Cikgu Jang .. 26 Oktober 2009 7:06 PTG  

bale....aweinya pegi keja...takpe, keje awei boleh balik awei. ke gone rodong?

Muhammad faiz mahayudin 26 Oktober 2009 8:03 PTG  

weh awei aok g keje yek.. tak ajok keh g ngetea ke??hehe..

Webmaster@Echam 26 Oktober 2009 8:16 PTG  

heheheh.. nanti kalau kat jerantut dah ade kelab dangdut jangan aok bgtau akak kena OT malam2 plak yak.... hahhahah

YASSIN 26 Oktober 2009 8:26 PTG  

agok kawan ini seme sabit gaji awal jadi awl juga tutup kira-kira hehehe sema org bawok motor tak laju bawok kereta...pulok org byk diam pada berkata2 entoh la...

Miecyber @ Sudu 26 Oktober 2009 9:05 PTG  

Lorr.. tu M K Curyy tempat koi sokmo mengetea tarik dan meroti canai....

Fadh 26 Oktober 2009 9:39 PTG  

ade benor nyer kate2 rodong aok te...usohkan 5 -10 tahun lagi...esok pun kite xtau apa yang akan berlaku...

zai 26 Oktober 2009 10:18 PTG  

Bagus gak kenal ngan orang pahang nie..dah banyak dialek baru yg zai belajar spt aok, rodong dan rekok...

Teringat masa baru2 kawin dengan suami orang baling kedah..bapa mertua sebut air tu sebagai "A"...langsung tak faham..hehehe..nasib sekarang dah teror bahasa baling tu.

sonata anak kancil 26 Oktober 2009 10:58 PTG  

paginya dah mula keje...kita pun masuk keje jam 7...

Finaz 26 Oktober 2009 11:24 PTG  

sejak kawan baca blog aok nih dah REKOK pkata2an Pahang yang kawan blajo..amacam relevan, ada macam org Pahang tak? hehe

Fatt Chin Choy 26 Oktober 2009 11:35 PTG  

belajar bahasa baru lg
bandar mana tu??

relevan 27 Oktober 2009 7:57 PG  

* Salam mimie..
Rekok bahasa loghat dibeberapa Kampung dalam daerah Temerloh..

* Wslm a KL citizen..ada banyak lagi perkataan yang tak pernah didengar ..malah org Pahang sendiri pun ada yang tak faham..

* Salam Tedi..
Daerah pintu masuk ke Tmn Negara..meh laa berkunjung boleh naik bot panjang..

* Salam cikgu Hj Jang..
Pergi awal baliknye lewat..

* Salam en yassin..nak mgetea kat kantin pejabat kerajaan ni..

* Salam Mie..nasi daun pisang pun ander jual disitu..

* Salam Fadh..kat surat khabar hari ini ada diperkatakan lambakan mesin2 jackpot didalam daerah kome nih..

* Salam Zai..tentu Zai akan tergeliat lidah bila menyebut loghat yang pelik pelik nanti..

* Salam AGK..
uiks..kita sama time masuk kerja..awal..

* Salam Finaz..
Boleh lah..ada dah seket2 mcm org Pahang tuu..

* Aiyaa a Fat..mari kita punya bandar..dekat je..air terjun pun ada dekat kita punya bandar..

eeeda 27 Oktober 2009 9:00 PG  

Koi bagi kat awok...

Zulhijah
Jika dia jahat dia terlalu jahat, jika dia baik terlalu baik pula. Dia sering mendapat padah dari perbuatannya sendiri. Dia sukar mengawal perasaanya, kadangkala terlalu berlebih-lebihan atau sebaliknya. Oleh kerana dia tidak dapat memberikan garis pemisah,dia sukar mempertimbangkan baik buruk perbuatanya. Dia seringkali menyesal kerana kurang pertimbangan.

Razman 27 Oktober 2009 11:49 PG  

aku dr kcik duk phg..org raub..tp masih jahil bhasa2 phg..

relevan 27 Oktober 2009 12:59 PTG  

* Echam weyy..ket line Kopitiam tu ander kelab dangdut..kene pasang misai tebal2 baru boleh goyang..

* Terima kasih eeeda..alahi ganas nye lahir dalam bulan Zulhijjah ni.. :/

* Salam Razman..terima kasih menjengah relevansokmo..bahasa loghat daerah negeri Pahang mengikut arus..laju aliran air sungai maka laju atau deras lah bahasanye..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP