GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 4 Mac 2010

Gender

Dua orang penting dalam sebuah Kampung sedang membelek belek sebuah akhbar ternama sambil berminum minum kopi disebuah warung kopi dihujung Tanjung dalam sebuah kampung yang tersusun..

'' Sekarang timbul pula isu Gender dalam penjawat awam '' kata Tok Mat Ali Yaakob bin Kordi

'' Ha ah lah.. ini tentu ekoran kebimbangan yang diluahkan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berikutan penguasaan penjawat wanita dalam perkhidmatan awam yang semakin meningkat sekarang.'' jawab encik Topik selepas menghirup secawan kopi segar cap Gajah..

" Ye itu satu hal..isu Gender ini bukan disektor Perkhidmatan awam sahaja ''.. kata Tok Mat Ali Yaakob bin Kordi lagi..

'' Harap isu berkenaan dibangkitkan bukan atas faktor diskriminasi Gender ''... jawab en Topik yang memang pandai berhujah..

'' Begitulah harapnya bagi mengelakkan ketidakstabilan prodaktiviti..cuba jangan ketengahkan isu Gender ni ''...kata Tok Mat Ali Yaakob bin Kordi..

'' Wehh!!.wok mer ni cerita pasal Janda mana haa?...sampuk Mael Setel yang sedari tadi ternganga mendengar perbualan mereka berdua..

'' Ada juga yang nak kena pelupuh dengan selipar Jepun ni ''... kata en Topik dalam hati..

*** ..........

26 Merujuk kepada perkara diatas :

endiem 4 Mac 2010 9:24 PG  

mael setel ingat bincang pasal janda , bukan pasal gandar.

fikaryna 4 Mac 2010 9:48 PG  

haha..pekak ke badak..hik2..

Akuanakpahang 4 Mac 2010 10:19 PG  

Janda mmg byk skg nei lawo pulok tu maru kawan tu...teringat ke Janda sokmo hehehe...

Anuar Abdul Aziz 4 Mac 2010 10:29 PG  

isu gender ni penting dibincang dan dibahas tanpa diskriminasi..bukan melebih atau menidakkan hak tetapi memikir ngapa isu ini timbul..isu janda juga perlu perhatian..

relevan 4 Mac 2010 10:51 PG  

* Gandar chop sawit ke endiem..

* Golak kau ye Faiz..

* Mamai namanye tu Ryna..

* ye Alimaz..

* Ingat aok sorang je suka ni en Yassin hehe..kome pun wakaka!

* Ha ha ha Mie..

* Uiks en Nuar lamanye cuti?..Janda perlu dilindungi..

INTAN RH 4 Mac 2010 11:52 PG  

asal dgr jek bnyi janda, deras jek mael dtg ek..

al-mankaraqi 4 Mac 2010 12:14 PTG  

untuk mengukuhkan institusi keluarga, koi cadangkan sektor awam bagi keutamaan kepada golongan ibu tunggal........goner?

bapok tunggal suruh pergi noreh.....

deus X machina 4 Mac 2010 1:05 PTG  

kasi pelempang je mael setel tu
erk88

a kl citizen 4 Mac 2010 1:16 PTG  

memang sekarang banyak janda yang kaya2

Cikgu Jang .. 4 Mac 2010 1:42 PTG  

sesuatu topik yg menarik utk dikongsi apabila bercerita pasal ...janda...

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ 4 Mac 2010 1:57 PTG  

pompuan pon dah makin ramai kat dunia nih~
wakakak~

Che' Pit 4 Mac 2010 2:17 PTG  

ngeh ngeh ngeh..

mesti dia ingat sebut janda guna loghat / slang omputih..

janda jadi jender..

al-lavendari 4 Mac 2010 3:10 PTG  

saya tak salahkan Mael Setel kalau dia silap faham !

Finaz 4 Mac 2010 3:29 PTG  

skrg kopi pun dah ada kopi janda hehe.. aok dah cuba ker lancelot kopi janda tu? haha!

maiyah 4 Mac 2010 4:07 PTG  

hehe.. kene jwb gak soklan en mael tu

relevan 4 Mac 2010 4:18 PTG  

* Hehe Intan..

* Kawan setuju cadangan aok te Sop..

* Mael Setel tu anak yatim piatu lah deus..

* tu yang semakin sayang tu cikgu..

* Tapi risau juga membincangkan topik sebegini Cikgu Hj..

* Nisbah 20 perempuan satu lelaki ke ayu..

* Femenin Gender/janda Cp ngeh!ngeh! ngeh!

* Mael Setel selalu juga mengalami pening pening lalat tu abg Hamzah..

* Kopi Janda ..kopi power kah itu Finaz..

* Jawab jangan tak jawab Maiyah..

zulkbo 4 Mac 2010 5:17 PTG  

salam..
Si Mael Setel tu dari semalam dah mimpikan janda beranak satu sebelah umah dia..tetiba dengor orang citer GENDER ..ingat orang kata ke janda idaman dia lah tu..memang patut makan selipo pun..he he..hu hu..lawok terr..

qaseh um masyitah 4 Mac 2010 6:26 PTG  

gender satu isu yang memang tak kan habis kan...kan.uiks tersedak,tetiba kuar janda pulaks

pakcik kordi 4 Mac 2010 6:33 PTG  

ambik aok...hahahaa...serius org menyampuk gini ubt dia mkn selipar...kakkahh!!!

kordi?err.....hahaha..

sonata anak kancil 4 Mac 2010 6:56 PTG  

tak jelas dengar @ sebutan tak betul? Ade ke gender ke janda!

piewahid 4 Mac 2010 10:30 PTG  

gender & janda, sama la tu,
hehehehe..

piewahid 4 Mac 2010 10:30 PTG  

gender & janda, sama la tu,
hehehehe..

relevan 5 Mac 2010 7:22 PG  

* Wslm Zul..gitu lah adanya si Mael Setel penin2..

* Tersalah pendengaran agaknye tu qaseh ummu..

* Kordi tu asal dari Jawa Timur..

* Agoknya dia dengar yang ujung je tu Cikgu sonata..

* Heh he en Pie..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP