GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Ahad, 7 Mac 2010

Mesyuarat PIBG dan Catsoc Training

MeSyuarat PIBG 06hb March 2010 SMPS Jerantut

Perjalanan Mesyuarat berjalan lancar sehingga lah bila tiba cadangan kutipan yuran..

Kutipan Rencam berjumlah RM55 ok..

Cadangan untuk Kutipan yuran PIBG pula ( setiap keluarga ) RM25...maka bangunlah seorang yang sedang sedang umurnya dengan memakai baju batik yang cantik dengan seluar yang berjenama dan kasut berkilat lalu memperkenalkan diri..

'' Saya bangga dengan pencapaian Sekolah ini dan dengan ini saya mencadangkan untuk menambah lagi RM20 menjadikan yuran PIBG untuk tahun 2010 ini berjumlah Rm45 ''.. kata orang itu..

Belum sempat kawan hendak mencapai mikropon untuk membangkang ada orang lain dulu telah menyokong..dan dalam hati kawan berkata mungkin ini sekolah orang kaya raya..semua senyap seketika..kawan tersengih sahaja..sebab orang yang mencadangkan dan menyokong kenaikan yuran PIBG tadi telah mendapat tepukan gemuruh dari hadirin sebelum itu..

Untuk pengetahuan sekolah ini adalah sekolah Rancangan Khas..kira bertaraf tinggi jugalah pencapaian murid muridnya..

Bila tamat mesyuarat waktu minum pula adalah kawan terdengar..sok sek sok sek tinggi mahal..getah meluruh pendapatan tak menentu..gaji jaga tak tau bila nak naik dan sok sek.. baru kawan tau rupanya Ibu Bapa yang menyekolahkan anak disitu ada juga yang bekerja sebagai buruh..penoreh getah..jaga ( sekuriti ) dan yang kerja mengeropes pun ada..

*** PIBG adalah Persatuan Ibu Bapa dan Guru bukannya Perut Itu Biar Gendut..
*** Kerja mengeropes pula membawa maksud sebagai kerja yang tak tentu arah.. apa kerja dibuat dengan pendapatan yang tidak tentu arah juga..


Catsoc Training

..Kepada semua supv..diminta hadir Training Catsoc pada 07hb March jam 0830pg..Sila bawa wakil UNION satu orang..wajib hadir..sesiapa yang tidak hadir perlu beri jawapan pada CEO.. mesej ini kawan terima dari en Bd eksekutif Operasi..

..Adoi boss..banyak program macammana nak hadir ni..jawab kawan

..Pakai uniform kerja jangan tak datang ini training penting ..jawab en Bd lagi..

.. Orait Roger tq ..ini petang jangan lupa angkat..jawab kawan..

*** 07hb March 2010 adalah hari ahad hari untuk bersantai santai sama keluarga dan demi tugas untuk negara agama dan bangsa kawan terpaksa melupakan projek hari minggu iaitu membatalkan 3 kenduri kawin walaupun waris dan juga membatalkan projek bertanam / sulam anak getah dikebun en Amirul..

17 Merujuk kepada perkara diatas :

al-mankaraqi 7 Mac 2010 8:53 PG  

dia dah berpakat dulu dak........beiserlar tu mesorat PIBG.....

Akuanakpahang 7 Mac 2010 9:00 PG  

Tak ada benderlah mengkala nak menari dgn dgn reboh lah kita, kita memikir RM 45.00 macam2 bender nak buat dema mikir RM45.00 tak tau nak buat bender.. gitulah perumpamaan yang dapat kawan berikan.

** kawan adalah bekas pelajar tua di sini. Dulu x de khas lagi itu pasal kawan boleh masuk agoknya hehehe...

Akuanakpahang 7 Mac 2010 9:00 PG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
relevan 7 Mac 2010 10:01 PG  

* Agoknya kawan rasa gitulah Sop..

* Nak tak nak kene terima juga benda dah setuju..zaman aok sekolah kat situ dulu lain agoknye en Yassin..

piewahid 7 Mac 2010 12:06 PTG  

koi fhm keluhan aok tu...

aRien de GreaT 7 Mac 2010 12:19 PTG  

hmm..uncle...dulu skolah arin cmtu jgak tau..tiap2 thun naik yuran pibg..tu blum ngn derma pksa tuh...geram je..diorg xfkir org yg xbrkemammpuan lgsung..fkir sndiri2 jer....hmmmm

pakcik kordi 7 Mac 2010 1:28 PTG  

tamboh lg yak..huaaa..!!!

endiem 7 Mac 2010 3:34 PTG  

tangguh minggu depanlah nak sulam anak getah., lagi pun musim panas ni getah lambat baloi.

Che' Pit 7 Mac 2010 3:41 PTG  

err CP dulu bekas pelajar rancangan khas gak..

tapi dah nama pun khas, lelaki mmg terancam.. 7 org jer, yg lain semua perempuan..

zulkbo 7 Mac 2010 5:32 PTG  

salam Relevan..
lain kali aok kena pakat kawan 2-3 orang rebut jawatan pengerusi..mahei amat rega yuran tu..koi pun paneh jer dengor..

zetty 7 Mac 2010 5:33 PTG  

mahalnya yuran PIBG...tue belom lg yuran2 laen...huhuhu

Monkey D Luffy 7 Mac 2010 7:19 PTG  

adeh. kenapa ler x ada yg berani bangkang.

Cikgu Jang .. 7 Mac 2010 8:53 PTG  

memang sokmo le gitu....waktu mesyuarat takmboh bagi cadangan, tapi bile dah abis.......sok sek sok sek cerite kat luar....ce gone nak maju org kite nih....hehehe

sonata anak kancil 7 Mac 2010 9:37 PTG  

sekolah kawan tak naik2 yuran PIBG ni...RM20....kalau dicadangkan naik??? tatau la berapa banyak akan lentingnya nanti!!!dana tak cukup tak payah buat program...senang cite..makpak jangan gaduh2 yer....

ezzati 7 Mac 2010 9:59 PTG  

mahalnyee..banyak tu naik..

maiyah 8 Mac 2010 2:25 PG  

yelah.. kalo bleh byr xpe le

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP