GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 8 Disember 2010

PBT diminta lunas tunggakan hutang urus sisa pepejal


* Sebuah tapak pelupusan yang dalam proses penutupan ( gambar hiasan )

KUALA LUMPUR 8 Dis. – Pihak berkuasa tempatan (PBT) yang berkenaan diminta melunaskan tunggakan bayaran perkhidmatan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam (PSP&PA) kepada syarikat konsesi berkaitan yang dianggar berjumlah RM348.6 juta sejak 13 tahun lepas.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, semua tunggakan hutang tersebut perlu dilunaskan sebelum Akta Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam 2007 dikuatkuasakan tahun depan.

"PBT yang masih menanggung hutang atau bayaran perkhidmatan tertunggak kepada syarikat konsesi ini kita minta mereka menjelaskan sebelum ia diambil alih oleh kementerian,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Pengurusan Sisa Pepejal (Akta 672) di sini, hari ini.

Muhyiddin berkata, perkara itu antara yang telah dipersetujui di dalam mesyuarat berkenaan yang bertujuan membincangkan hala tuju pelaksanaan sektor pengurusan sisa pepejal kebangsaan.

"Aspek pengurusan sisa pepejal ini amatlah penting dan sekian lama telah tertangguh.

“Secara keseluruhannya semua setuju cuma ada beberapa negeri sahaja minta untuk mengadakan rundingan secara terperinci sebelum mereka menyertai program pengambilalihan oleh Kerajaan Persekutuan,” katanya. – Bernama

*** Elok disegerakan tunggakan itu..agar semua pekerja pekerja daripada konsesi berkenaan akan mendapat bonus yang besar.. heh! heh!

3 Merujuk kepada perkara diatas :

Aku Anak Pahang 8 Disember 2010 pada 6:41 PTG  

Tak patutlah yak.. keje dah buat upah tak dapat lagi :)

eelobor 8 Disember 2010 pada 8:03 PTG  

hutang lama2 tuh kira makan bunga ajer kut...

Nerzhul 9 Disember 2010 pada 4:54 PTG  

banyoknye deme berhutang...keje suruh macam-macam. asyik kene NTC je manjang. hehehee

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP