GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 26 Mei 2011

Takut hari Kiamat Gadis Gantung Diri


* Gambar hiasan


MOSCOW - Seorang remaja di Republik Mari El, nekad menggantung dirinya kerana takut ramalan dunia kiamat yang akan terjadi pada 21 Mei lalu.

Pihak penyelidik Alexander Kosharin mengatakan, ada perubahan sikap dari gadis remaja berusia 14 tahun tersebut saat dirinya mendengar ramalan dari Harold Camping mengenai hari kiamat.

"Ikan paus berusaha naik ke pantai, dan burung pun sekarat. Ini tanda akhirnya dunia. Kita bukan orang yang berbudi, hanya mereka yang akan naik ke surga, sementara lainnya tetap di bumi dan menghadapi suasana buruk," tulis gadis tersebut seperti dilapor ibtimes, Khamis (26/5/2011).

Sebelum menggantung diri, dia sempat menuliskan pesan. "Saya tidak ingin meninggal seperti orang lain. Itu sebabnya saya memilih untuk mengakhiri nyawa saat ini," demikian kata pesanan tersebut.

Seperti diketahui Harold Camping, presiden Radio Keluarga, menyatakan kiamat akan datang pada 21 Mei. Tetapi lucunya, Camping yang juga penyiar radio religius di California itu, meralat tarikh kiamat tersebut.

Setelah kenyataan nya gagal mengenai kiamat yang akan terjadi pada Sabtu, 21 Mei 2011 kemarin, Harold Camping meramalkan pula bahawa sebenarnya kiamat akan datang pada 21 Oktober nanti.

Camping juga menyatakan 200 juta pemeluk Kristian akan pergi ke syurga pada saat kehancuran. Kerana tidak jadi kiamat, dia merasa hancur pada saat kenyataannya meleset. Lantas membawa diri ke sebuah hotel bersama isterinya.

* Sumber okezone . com



2 Merujuk kepada perkara diatas :

iza 26 Mei 2011 pada 10:20 PTG  

Assalam..
Hmmm....
ragut nyawa sendiri..
mcm2 depa ni kan...

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP