GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Ahad, 11 Disember 2011

Gambar : Fenomena gerhana bulan penuh

* PEMANDANGAN gerhana bulan yang dirakam pada pukul 9.54 malam tadi di Johor Bahru.
KUALA LUMPUR - Fenomena gerhana bulan penuh yang bermula dari pukul 7.34 malam tadi telah menarik perhatian ramai termasuk kira-kira 3,000 pengunjung untuk bersama-sama menyaksikan kejadian itu di Planetarium Negara, di sini.
Ada yang telah berkumpul seawal pukul 6.30 petang untuk menyaksikan fenomena itu yang berlanjutan sehingga 1.30 pagi ini.

Pengarah Planetarium Negara, Azreena Ahmad berkata, pihaknya menyediakan sebanyak 20 teleskop untuk memberi peluang kepada orang ramai untuk menyaksikan fenomena ini, namun kemunculan awan tebal di ruang udara ibu kota mengehadkan pandangan.
"Bagi yang tidak berkesempatan menyaksikan fenomena gerhana bulan penuh itu secara langsung, mereka boleh melihatnya menerusi laman sosial Facebook di Malaysia Lunar Eclipse,'' katanya.
Azreena memberitahu, fasa penumbra iaitu bahagian luar bayang yang relatifnya lebih cerah boleh dilihat di sesetengah lokasi pada pukul 7.34 malam manakala kesan maksimum gerhana kelihatan mulai 10.32 malam.
* Sumber

2 Merujuk kepada perkara diatas :

abadi romeo 11 Disember 2011 pada 1:12 PTG  

aku bagai punggok rindukan bulan...hu2

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP