GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 14 Disember 2012

Gambar : Mengunjungi Rumah Terbalik

Pernah membayangkan tinggal dirumah terbalik, dengan perabotan yang menggantung di langit-langit? Di Jerman, rumah seperti ini benar-benar ada. Adalah Dirk Oster, seorang investor yang menugaskan tukang kayu bernama Gerhard Mordhorst, Gesellse Splettstößer, dan Manfred Kolax untuk membangun rumah terbalik ini.

Rumah yang terbuat dari baja ini berdiri di kebun binatang Getorff, untuk melengkapi arena wisatanya. Atap rumah digunakan sebagai pondasi, sebaliknya lantai rumah dipakai sebagai ornamen di bagian atap. Tidak hanya tampak luarnya yang terbalik, interiornya pun juga demikian. 
rumah terbalik jerman
Di bahagian dapur, semua furnitur dan pernak-pernik seperti mangkuk buah-buahan, dan wastafel tergantung diatas kepala Anda. Jika ditotal, terdapat 50 jenis perabotan yang tergantung di atas. Termasuk furniture berat seperti almari dan, sofa, tempat tidur, dan meja. 
rumah terbalik jerman
Diakui Oster, rumah ini dibangun untuk menantang perspektif orang yang melihat dan masuk ke dalamnya. Rumah unik ini dibuka menjadi salah satu tujuan pariwisata sejak Maret 2010 silam. 
rumah terbalik jerman
Sebenarnya, rumah ini adalah rumah khayalan yang menjadi nyata. Awalnya, rumah seperti ini tergambar dalam buku fiksi karya Roald Dahl, berjudul 'The Twits'. Dalam buku tersebut, sekelompok monyet dipaksa bergelantungan dengan keadaan terbalik oleh pemiliknya. Mereka kemudian membalas dendam dengan menempelkan furnitur rumah di atas langit-langit dan mengharuskan pemiliki mereka berdiri dengan kepala.
* Sumber VIVAlife.com

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP