GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 23 Januari 2013

Info tentang Ciuman,Lelaki suka basah,Wanita suka Lama


* Kajian baru mendedahkan, lelaki sangat menyukai ciuman yang basah, sementara wanita sanggup melakukan ciuman dalam waktu lama.

"Wanita cenderung menggunakan ciuman untuk mewujudkan ikatan dan untuk menilai mereka sebagai calon pasangan. Sementara itu, lelaki menggunakan ciuman sebagai alat untuk mencapai matlamat," kata Susan Hughes, seorang ahli psikologi di Albright College di Pennsylvania, seperti dikutip dari time of india.

Tujuan akhir itu apalagi kalau bukan aktiviti seks.

"Laki-laki berciuman terutama untuk meningkatkan ghairah mereka dan pasangan mereka sendiri," katanya.

Penelitian dilakukan dengan mengumpulkan pendapat dari 1000 lelaki dan wanita yang diminta menjawab beberapa siri soalan tentang aktiviti ciuman.

Hasilnya menunjukkan, baik lelaki dan wanita menganggap interaksi ciuman sangat penting dan intim. Kedua-duanya menggunakan ciuman sebagai ukuran ada tidaknya kesesuaian antara mereka berdua.

Selain itu didapati bahawa rasa keseronokan dipengaruhi oleh bagaimana kemampuan masing-masing dalam melakukan ciuman. Ini menyokong teori bahawa feromon dan isyarat biokimia boleh ditukar ketika orang berciuman.

Sementara wanita menganggap hubungan boleh berakhir atau tidak dilanjutkan jika lelaki tidak ahli dalam berciuman, lelaki ternyata masih boleh meneruskan ke hubungan seksual walaupun si wanita tidak mempunyai kemampuan dalam berciuman.

Bahkan lelaki selalu beranggapan kalau ciuman itu adalah awal dari aktiviti seksual lebih panas.

"Sedangkan wanita merasa ada kemungkinan lebih besar bahawa ciuman boleh dilanjutkan dengan hubungan seks hanya dengan pasangan jangka panjang, bukan rakan kongsi jangka pendek, sementara lelaki merasa berciuman harus mengarah pada seks," tulis para penyelidik.

Kajian juga mendapati, bahawa jenis ciuman yang paling disukai lelaki adalah ciuman yang basah. Ini berbeza dengan wanita.

"Melihat suatu basah yang lebih besar atau pertukaran ludah saat berciuman sebagai pencetus ghairah wanita, ini dianggap mirip dengan tindakan hubungan seksual," tulis Hughes.

Tindak lanjut kajian yang dilakukan oleh Helen Fisher, seorang ahli antropologi di Rutgers University, pada 2009 bahkan mendapati bahawa lelaki menyebarkan testosteron pada wanita melalui air liur mereka, ini yang dianggap meningkatkan ghairah seks perempuan.

* Sumber asal inilah.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP