GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 22 Januari 2013

Penjara Sehari denda RM2,000 akibat tumbuk Adik


Mohd Khairi dipenjara sehari dan didenda RM2,000 selepas mengaku bersalah di Mahkamah Majistret semalam, menumbuk adiknya.

KUALA TERENGGANU - Hanya kerana perselisihan faham kecil, seorang abang tergamak menumbuk adik kandungnya sehingga terpaksa dikejarkan ke Hospital Sultanah NurZahirah (HSNZ) di sini, pada 10 Disember lalu.


Bagaimanapun, tindakan Mohd Khairi Aminudin, 29, terbalas apabila dia dijatuhi hukuman penjara sehari dan denda RM2,000 atau sebulan penjara jika gagal menjelaskan denda dikenakan Mahkamah Majistret, semalam.

Majistret Noradila Ab Latif menjatuhkan hukuman itu selepas dia mengaku bersalah dengan sengaja telah menyebabkan kecederaan ke atas adiknya, Mohd Hakimi Aminudin, 25, di kediaman mereka di Taman Permint Jaya, 10 Disember lalu kira-kira jam 11.40 malam.

Dengan itu, Mohd Khairi mengaku melakukan kesalahan di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga setahun atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Berdasarkan fakta kes, sebelum kejadian, mangsa yang ketika itu sedang memberi makan anak ayam di reban ayam telah didatangi Mohd Khairi dan membebel memarahinya.

Mangsa yang enggan melayan kerenah abangnya itu telah masuk ke dalam rumah dan setibanya di ruang tamu, Mohd Khairi ‘naik hantu’ dengan menumbuk mangsa sehingga menyebabkan kecederaan dan dihantar ke HSNZ untuk mendapatkan rawatan.

* Sumber sinarharian


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP