GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 21 Februari 2013

Kini paha S3ksi dibuka untuk sewa tapak Iklan


Iklankan produk diatas paha
TOKYO - Jepun terkenal dengan keunikan caranya beriklan. Kini Jepun maju selangkah lebih jauh lagi. Kaum perempuan negeri itu boleh menyewakan kaki telanjang mereka buat syarikat-syarikat yang mahu memasarkan produk. Tentu saja imbalannya wang.

Berangkat dari anggapan bahawa iklan yang baik adalah yang ditempatkan di mana mata semua orang tertumpu, maka anggota tubuh yang menarik dari seorang perempuan nampaknya merupakan idea yang sempurna. Dan, tentu saja, strategi pemasaran yang cerdik itu membuktikan kejayaan besar perniagaan tersebut di seluruh Tokyo.

Pada November 2012, sekitar 1,300 gadis mendaftarkan kaki mereka sebagai ruang iklan ke Absolute Territory PR dan jumlahnya terus meningkat.

Para perempuan yang menyertai dicap kakinya dengan sebuah iklan dan terus menjalani kehidupan normal mereka seperti biasa meski harus memakai skirt atau seluar pendek dan mempamerkan iklan itu sebanyak mungkin.


Selama iklan tersebut dipaparkan di kaki mereka sepanjang lapan jam sehari atau lebih, itu bererti mereka telah melakukan pekerjaannya dan mereka dibayar untuk perkhidmatan itu.

Sebagai bukti bahawa mereka melakukan pekerjaannya, para peserta juga perlu menghantar gambar diri mereka "memakai" iklan itu ke Facebook atau Twitter mereka sendiri atau jejaring sosial lainnya.

Menurut laporan Daily Mail, Rabu (20/2/2013), yang menggunakan perkhidmatan pengiklanan macam itu bukan hanya syarikat-syarikat, kumpulan band muzik rock Green Day baru-baru ini juga menggunakan perkhidmatan pengiklanan tersebut untuk mempromosikan CD baru mereka.

Menurut Eichi Atsumi, juru bicara syarikat yang menjalankan perniagaan tersebut, satu-satunya garis panduan yang harus dipenuhi untuk mendapatkan pekerjaan itu adalah bahawa mereka yang mendaftar harus berhubung dengan sekurang-kurangnya lebih dari 20 orang di beberapa rangkaian sosial dan mereka berumur lebih dari 18 tahun.

* Sumber kompas.com


1 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP