GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 8 April 2013

Masih ada penduduk di Singapura buang air kecil di dalam Lif


SINGAPURA - Kemudahan lif di perumahan awam di negara ini kadangkala masih digunakan sebagai tandas sehingga menimbulkan kemarahan penduduk walaupun pemerintah telah menjalankan kempen untuk membasmi tabiat buruk itu sejak sekian lama, lapor akhbar Sunday Times semalam.
Akhbar itu melaporkan, sebuah majlis perbandaran baru-baru ini telah bertindak menampal notis amaran dengan menunjukkan imej seorang wanita sedang membuang air kecil dan seorang lelaki sedang merokok di dalam lif bagi mengatasi masalah tersebut.
Gambar-gambar itu sebelum ini telah dirakamkan menerusi kamera litar tertutup.
Pihak Majlis Perbandaran Tampines menyatakan, jika perbuatan itu masih berlaku, ia akan menyiarkan wajah gambar para pesalah tanpa dikaburkan dan mereka bakal didakwa di bawah Akta Kesihatan Awam Alam Sekitar.
Akhbar itu turut melaporkan, bau air kencing dan asap rokok di dalam lif merupakan masalah yang sering berulang dan perbuatan tersebut boleh berleluasa.
"Kadangkala terdapat juga najis manusia," kata suri rumah Jo Neo, 40, kepada akhbar itu.
Laporan itu berkata, denda bagi mereka yang merokok di tempat awam di negara ini ialah sebanyak S$200 (RM492) manakala kesalahan membuang air kecil melibatkan S$150 (RM369).
Bagi pesalah berulang, mereka boleh dihadapkan ke mahkamah.
Sebanyak 80 peratus penduduk Singapura tinggal di apartmen yang dibina pemerintah kerana negara ini mengalami masalah kekurangan tanah. - AFP
* Sumber

2 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP