GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 19 Oktober 2013

Pulak dah ! Tiada kilang uli roti guna kaki

Abdul Malik menunjukkan keratan sebuah akhbar yang menyiarkan mengenai sebuah kilang roti menggunakan kaki untuk menguli.

GEORGETOWN - Pegawai Jabatan Kesihatan Negeri Pulau Pinang (JKNPP) mengesahkan tiada kilang roti benggali ditemui menggunakan kaki untuk menguli roti, demikian menurut Exco Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Datuk Abdul Malik Abul Kassim.

Menurutnya, dia juga bertemu dengan kakitangan JKNPP selepas operasi ‘Ops Food Court’ dijalankan awal Oktober ini.

Malah katanya, ketika itu, tiada mana-mana wartawan menyertai operasi yang dijalankan di sekitar Daerah Barat Daya itu.

“Selain pegawai JKNPP, operasi itu turut disertai kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNKK).

“Operasi yang memeriksa 115 premis itu tertumpu kepada kedai makan dalam kompleks penjaja,” katanya.

Terdahulu pada 10 Oktober lalu, sebuah akhbar berbahasa Melayu (bukan Sinar Harian) melaporkan sebuah kilang roti Benggali di Bayan Baru didapati menguli adunan roti menggunakan kaki.

Dalam laporan berkenaan juga, akhbar itu mendakwa tindakan pekerja kilang itu dikesan kakitangan JKNPP sendiri.

Abdul Malik berkata, selaku exco Kerajaan Negeri, beliau begitu kesal dengan laporan tidak tepat akhbar berkenaan yang menimbulkan keresahan dan salah sangka pengguna.

Dalam masa sama, ia juga tidak adil kepada pengilang dan penjual roti benggali Pulau Pinang yang terjejas perniagaan mereka kerana laporan tidak tepat itu.

“Saya ingin tegaskan kerajaan negeri memandang serius aspek kebersihan, khususnya di premis makanan dan pembuatan makanan Pulau Pinang,” katanya.

Sementara itu, sebuah blog mendakwa gambar yang digunakan akhbar berkenaan hanya diambil secara rawak di internet dan sebenarnya dirakamkan di sebuah kilang roti di India.

Sumber sinarharian



0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP