GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 4 Februari 2014

5 MODEL WANITA CANTIK DAN SENSASI YANG ASALNYA ADALAH LELAKI

Andrej Pejic bergambar untuk salah satu kempen fashion.

Jangan mudah tergoda dengan kemolekkan tubuh dan paras cantiknya , sebab lima model wanita ini sebenarnya adalah lelaki . Namun , kerana satu dua perkara mereka memilih bertukar menjadi seorang wanita yang tak kalah memikat !

Transjender , merupakan sebutan bagi mereka yang dilahirkan sebagai lelaki tetapi apabila dewasa berpenampilan seperti layaknya wanita . Sekararang ini blantika mode dunia semakin semarak dengan kehadiran para model transjender , terkadang sukar membezakan antara model wanita sebenar dan yang bukan . Sebab mereka sama ramping , berkadar dan sensual seperti para supermodel wanita umumnya .

Kalau anda masih tidak percaya , simak lima model transjender yang berjaya mencapai kejayaan sebagai model catwalk berikut ini . Cuba perhatikan dengan teliti , secara kasat mata boleh kah anda mengenal pasti bahawa mereka bukan seorang wanita ?


Andrej Pejic

Berasal dari Australia , Andrej dikenali sebagai model androgini ( seorang lelaki berpenampilan bak wanita ) dan popular kerana talentanya berpose untuk koleksi busana dua jantina , yakni wanita dan lelaki . Pada Januari tahun 2011 silam , Andrej diamanahkan oleh Jean - Paul Gaultier dan Marc Jacobs untuk memeragakan fesyen pada lini wanita dan lelaki , di Paris Fashion Week . Hal lain yang menarik , dalam laman models.com , pada tangga top 50 model lelaki , dirinya berada pada urutan ke - 18 . Namun , menurut hasil undian majalah FHM , Andrej ada pada urutan ke - 98 sebagai 100 model wanita paling seksi di dunia .



lea T

Dilahirkan sebagai Leandro Cerezo pada tahun 1981 , model kelahiran Brazil ini sudah malang melintang menekuni kerjaya di dunia fashion , yang menurut beberapa orang merupakan industri yang kejam dan dangkal . Bukan perkara yang mudah bagi Lea untuk berjaya meraih pengiktirafan sebagai model transjender . Tetapi , melalui usahanya yang memakan masa hingga menahun , sekarang Lea dikenali sebagai salah satu model yang diambil kira dan menjadi muse untuk seorang perancang fashion kelas atas , Givenchy .

isis King

Awam Amerika dan pelbagai negara di dunia , mengenal Isis melalui acara televisyen pencarian model berbakat , America 's Next Top Model , di pusingan 11 . Walaupun sebelumnya telah berkarier sebagai model selama tujuh tahun , tetapi program TV besutan bekas supermodel Tyra Banks ini , merupakan batu loncatan yang indah bagi Isis . Kerana , walaupun tidak keluar sebagai pemenang , namun kehadirannya sebagai model transjender pertama pada acara tersebut , telah membuat pemerhati dan pelaku industri mode mengenalinya .

Model kelahiran Maryland dengan nama Darren Walls di tahun 1985 silam , atas sokongan dan permulaan dari Tyra , serta melalui kepakaran perubatan Dr Marci Bowers , telah berjaya melakukan pembedahan organ pembiakan pada tahun 2007 lalu .


Sirapassorn Atthayakorn

Lebih dikenali dengan nama pentas , Sammy , berjaya terpilih sebagai Miss International Queen di tahun 2011 silam . Model asal Thailand yang menurut para juri pertandingan tersebut mempunyai peribadi yang menarik , supel dan berwawasan luas ini , kerap terlihat melenggang pada pentas peraga pereka ternama di Bangkok .


Chamila Asanka

Kelahiran Sri Lanka yang juga merupakan salah satu finalis pada pertandingan kecantikan , Miss International Queen Pageant , sekarang ini masih berjuang merintis karier sebagai seorang model pendatang baru .

Sumber kompas.com


1 Merujuk kepada perkara diatas :

Unknown 4 Februari 2014 pada 12:57 PG  

yang thailand tu...en firdAus x percaya...haha

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP