GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 4 April 2014

TRAGEDI MH370, Pakar ramal serpihan akan hanyut ke Pantai

GAMBAR yang dikeluarkan Pasukan Pertahanan Australia semalam menunjukkan kapal KD Lekiu milik Tentera Laut Diraja Malaysia (kiri) berlabuh di Pangkalan Armada Tentera Laut Diraja Australia dekat Perth.

PERTH - Bukti pertama sebuah pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) terhempas di Lautan Hindi mungkin dijumpai apabila serpihan pesawat itu hanyut ke pantai dalam tempoh beberapa minggu lalu, menurut laporan akhbar South China Morning Post semalam.

Pakar-pakar Oseanografi berkata, arus dan tiupan angin kemungkinan menghanyutkan serpihan pesawat MH370 yang terapung di kawasan pantai di barat Australia.
Seorang pakar Oseanografi, Dr. Alec Duncan dari Universiti Curtin di sini berkata, angin yang bertiup akan menolak serpihan ke bahagian barat tetapi ia mungkin mengambil masa beberapa bulan kerana kawasan carian terletak jauh dari daratan.
Katanya, terdapat kemungkinan serpihan pesawat itu dihanyutkan ke kawasan pulau yang terdapat di Lautan Hindi.
Seorang lagi pakar, Erik van Sebille berkata, sekiranya pesawat itu terhempas berhampiran Australia terdapat peluang cerah ada serpihan yang akan dihanyutkan ke pantai.
Satu model janaan komputer yang dicipta Sebille yang menjejaki sampah lautan adalah berdasarkan data sebelum ini yang mencadangkan sesuatu yang terapung kira-kira 1,800 kilometer dari Australia mengambil masa selama enam bulan untuk sampai ke darat.
Bagaimanapun, beliau memberi amaran kemungkinan sukar untuk mengenal pasti sesuatu serpihan kerana ia sudah lusuh akibat terlalu lama di laut.
"Terlalu banyak sampah di lautan dan jika anda menyiasat setiap objek yang hanyut ke pantai peluang untuk menemui serpihan itu agak tipis," katanya.
Pesawat MH370 dipercayai berakhir di Lautan Hindi ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur menuju ke Beijing, China.
Ia membawa 227 penumpang dan 12 kru. 
- Agensi(KOSMO!)


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP