GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 27 April 2010

Istilah 'besar dan panjang' jadi bahan lawak

KUANTAN 26 April - Istilah 'besar dan panjang' menjadi bahan lawak di kalangan ahli-ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang bersidang pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pahang di sini hari ini.

Istilah itu dibangkitkan oleh Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak (BN-Tahan) yang bangun mempersoalkan mengapa jalan raya di Lipis lebih kecil berbanding Jerantut yang lebar dan besar.

''Saya dapati jalan raya di Lipis kecil tetapi apabila memasuki daerah Jerantut, jadi besar pula.

''Saya tidak kisah dari segi panjangnya tetapi apa yang menghairankan mengapa jalan raya di Lipis kecil dan di Jerantut, besar," katanya ketika mengemukakan soalan kepada Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kemudahan Asas dan Pengangkutan negeri, Datuk Mohd. Soffi Abdul Razak pada sidang dewan itu... Selanjut klik ( sini )

*** Tu dia Yb.. Cepat buat dan perbaiki Jalan ..tak kira jalan yang besar yang sempit maupun yang panjang.. :)

13 Merujuk kepada perkara diatas :

akuanakpahang 27 April 2010 9:11 PG  

Kawan masih terus merenung dah termenung Jalan Jerantut - Benta itu bila nak dibuat dan disiapkan????

Jalan ini antara jalan paling antik diPahang tidak di naik taraf dari mula dibuat 1902 hingga ke hari ini.

zulkbo 27 April 2010 9:51 PG  

salam syed..
besar
panjang
he he..kuning belaka
bila bercakap bab nie
hu hu..

relevan 27 April 2010 10:17 PG  

* Betul tu en Yassin ..agok mau 2 kali lagi pilihanraya baru nak upgrade jalan Jerantut - Benta tu..

* Wslam Zul..kuning belaka..bila bercakap mboh terpelencong aroh ke lain..

Nerzhul 27 April 2010 10:49 PG  

mase kecik dulu lalu jalan te temuntoh sokmo layan korner. hahaha.

Cik SHiN~JU 27 April 2010 11:47 PG  

Salam...
harap jalan di lipis tu dibesokan la mcm kat jerantet tu yek...Pekan byk lg jalan yg x upgrade...jalan paloh hinai-pekan terutamanya...

LIPISLADY 27 April 2010 12:43 PTG  

Assalamualaikum,

Jalan tu cuma boleh di besokan, kala dipanjangkan lambat pulak nanti sampai ke Jerantut...jadi jauh pulok...pendekkan bolehlah...

Lina 27 April 2010 1:15 PTG  

bukan saje beso & panjang je...susu pun ada

Che' Pit 27 April 2010 2:10 PTG  

haha cp mmg dah terus melencong ke arah lain dah haha..

Hashim Zabidi 27 April 2010 3:11 PTG  

Kalau dah besor, cepat pulak sampainya. Dah tak puas memandu...

relevan 27 April 2010 3:34 PTG  

* Ayaa pb..

* Koner lah bagus Nerzhul..dapat mabuk free jika termuntoh..

* Bagi semua jalan besor dan lebor ye cik Shin Ju..baru senang nak speed..

* Wslm..ye LipisLady..biar lambat sampai ke Lipis tak per..janji rehat diKuala Tembeling..

* Susu mender pulok ni Lina..

* Jangan selalu melencong cp..nanti orang pendang serong..selalu berkain sarong takper..

* Nak cepat sampai Lipis kena tarah banyak bukit pula..Pak Hashim..

redNing 27 April 2010 3:42 PTG  

ingatkn apa tadi adess

zetty 27 April 2010 4:00 PTG  

big n long...huhuhu...
yang penting maksud yang dibawa...

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP