GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 28 Jun 2011

Ciuman Gadis Selamatkan Nyawa Remaja


* Liu Wenxiu, 19 tahun. (Staits Times)

TEMPO Interaktif, Shenzhen - Ciuman dalam cerita dongeng boleh menyelamatkan nyawa seseorang. Kini kisah serupa terjadi di dunia nyata.

Liu Wenxiu, 19 tahun, berhasil menggagalkan pemuda berusia 16 tahun yang hendak membunuh diri di sebuah jambatan di pusat perbelanjaan Shenzhen, Cina.

Ketika itu Liu melintas di tengah Shenzhen. Ia melihat orang ramai berkerumun termasuk beberapa anggota polis. "Seorang pemuda berniat melompat dan memotong nadinya,"kata Liu dalam Straits Times Isnin, 27 Julai 2011.

Tanpa pikir panjang Liu mendekati pemuda itu. Meski polis melarangnya, Liu berpura pemuda ini sebagai teman lelakinya yang mencuba untuk membunuh diri lantaran dirinya.

Aneh begitu Liu mendekat remaja tersebut seolah ditakluk. Percakapan panjang pun terjadi diantara keduannya. Akhirnya Liu berhasil meraih tangan pemuda sekaligus memeluknya.

Sekelip mata berikutnya, Liu menciumnya. Pisau yang dihunus pemuda itu pun jatuh ketanah. "Dia sama sepertiku berasal dari keluarga broken home,"kata Liu. Pemuda itu pun menangis tersedu sambil dipujuk  Liu.

* Sumber tempointeraktif.com



1 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP