GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 27 Oktober 2011

Ini lah agaknya Mempelai Lelaki Tertua di Dunia

Foto : Pernikahan Abdul dan Bibi (Daily Mail)

ASSAM - Dalam usianya yang ke 120, Hazi Abdul Noor menikah untuk yang kedua kalinya dengan seorang wanita yang berusia 60 tahun. Abdul dinobatkan sebagai seorang mempelai lelaki tertua di dunia

Isteri pertama dari Abdul, Salma Khatun, meninggal dunia enam tahun yang lalu, dirinya pun menikahi Samoi Bibi yang berasal dari Desa Sathgori, India. Abdul sendiri memiliki dua putra, empat puteri dan sejumlah cucu. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Kamis (27/10/2011).

Sebanyak 500 orang menghadiri upacara pernikahan pengantin tua itu di desa yang terletak di Negara Bagian Assam, India. Saat Salma Khatun meninggal dunia, Abdul pun langsung meminta putranya, Hazi Azir Uddin, agar mencarikan dirinya istri kedua.

"Tidak mudah bagi saya untuk mencarikan seorang mempelai wanita untuk seorang pria yang berusia 100 tahun. Meski demikian, karena kehendak Tuhan, saya menemukan calon istri bagi ayah saya yang usianya 60 tahun. Isteri kedua ayah saya, sempat menikah, namun suaminya tewas dan dirinya tidak memiliki keturunan," ujar Azir. 

Setelah menikahi Abdul, Bibi memiliki anak-anak tiri yang usianya bahkan lebih tua daripadanya. "Saya akan melakukan yang terbaik untuk menjaga suami saya," ujar Bibi.

* Sumber Okezone



1 Merujuk kepada perkara diatas :

Positif_Man83 27 Oktober 2011 7:33 PTG  

kalau dah jodoh tidak kemana

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP