GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 30 November 2012

Durian Runtuh dibawa Lari


Kak Mah terkilan kerana anak tirinya enggan berkongsi durian runtuh dengan lapan anaknya.

BANDAR TUN RAZAK - Seorang ibu merayu kepada anak tirinya yang merupakan pemegang amanah dan penama cek durian runtuh supaya mengagihkan sebahagian wang terbabit kepada lapan anaknya.
Ibu berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Mah berkata, anak-anaknya juga adalah anak peneroka Felda Jengka 12 walaupun suaminya sudah meninggal dunia pada 1995.
“Saya merupakan isteri kedua. Selama ini, saya tidak pernah menuntut sebarang hak daripada keluarga isteri pertama arwah suami saya.
“Namun kali ini, atas permintaan anak-anak, saya rasa patut meminta bahagian anak-anak saya ini,” katanya kepada Sinar Harian.
Kak Mah berkata, walaupun sebagai isteri peneroka, dia tidak pernah menerima sebarang imbuhan yang diberikan kerajaan termasuk 'durian runtuh' fasa pertama dan kedua.
“Saya tidak pernah meminta apa juga kelebihan yang diberikan kerajaan kepada warga Felda, namun saya harap kali ini anak-anak saya menerima bahagian mereka,” katanya.

Menurutnya, perkara itu sudah diajukan kepada pihak pengurusan Felda tanah rancangan terbabit beberapa kali, namun dia diberitahu pihak Felda tidak dapat berbuat apa-apa memandangkan cek berkenaan diserahkan kepada penama.
“Pemimpin kita juga telah beberapa kali menegaskan supaya penama menjalankan amanah mengagihkan 'durian runtuh' tersebut kepada adik-beradik walaupun adik-beradik tiri.

“Saya menganggap tindakan anak tiri saya ini tidak amanah kerana tidak menyampaikan hak anak-anak saya,” katanya.
* Sumber sinarharian

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP