GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 28 Disember 2012

56 Tahun Hilang, Motorsikal Ini Kembali kepada Pemiliknya


Dean Ailie dan motor NSU 251 OSL miliknya yang telah hilang selama 56 tahun

Ailie Dekan, lelaki dari Minnesota, Amerika Syarikat SYARIKAT kini bahagia, motosikal yang pertama telah hilang selama 56 tahun telah ditemui lagi.

Dilaporkan motorcycle.com halaman, Jumaat 28 Disember 2012, kejadian bermula apabila bapa Ailie, Wyman Ailie membeli motosikal dari Jerman, NSU 251 OSL 1938 amaran pada tahun 1956 dari seorang petani. Motor sengaja dibeli untuk Ailie.

Sebelum tiba di tangan bapanya, petani itu membawa motorsikal Klasiknya ke Amerika selepas Perang Dunia II (yang berlaku pada 1939-1945).

Dengan kegembiraan, Disember 1956, serentak dengan musim sejuk, Ailie dengan motor kesayanganya dalam perjalanan untuk bertemu rakan-rakannya dengan mengambil jalan pintas melalui permukaan Tasik Dasel Big Swan Lake, Minnesota,yang sedang dibekukan.

Selepas berjalan-jalan, Dekan memutuskan untuk kembali mengambil jalan pintas melalui Tasik. Walau bagaimanapun malang menimpa, permukaan ais tiba-tiba retak dan membuat Dekan dengan motorsikal tenggelam ke Tasik yang sangat sejuk.

Bernasib baik, udara yang terperangkap di kulit jaket Ailie membuat dirinya naik ke permukaan, dan diselamatkan sepasang nelayan. Walau bagaimanapun, Motorsikal tidak dapat diselamatkan.

Pada 29 November 2012, seorang nelayan bernama Ken Seeman yang sedang memancing , menangkap sesuatu yang berat. Demikian,yang ditangkap nelayan bertukar jaring motosikal.

Ailie musibah mendalam beliau pada masa itu menjadi berita besar, membuat Seeman tidak perlu lama untuk memahami angka Ailie yang kini berusia 71 tahun.

Akhirnya, Ailie kembali untuk mencari motosikal nya yang hilang dulu. Tetapi keadaan motor pastinya tidak seperti 56 tahun yang lalu. NSU telah karat bersalut, hilang kerusi, tangki berlubang, silinder enjin kering, tetapi tayar masih mengandungi angin.

Akhirnya Ailie mahu untuk menjaga motorsikal yang pertama. Walau bagaimanapun, Seemann dan kawan-kawannya mengambil inisiatif bahawa dia bertemu dengan Ron Miller,pengumpul motosikal antik. Sehingga akhirnya diserahkan Ailie motosikal Miller untuk pembaikan.

* Sumber VIVAnews.com


1 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP