GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 31 Disember 2012

Akibat Pamer Payud@ra atas CatWalk, Model Cantik diDenda


Vo Hoang Yen

Seorang Supermodel Vietnam didenda oleh pihak berkuasa lantaran memaparkan payudaranya dalam sebuah acara pertunjukan busana pada minggu lalu.

Si cantik Vo Hoang Yen dinilai oleh pihak berkuasa Vietnam, telah melanggar nilai kesusilaan, setelah ia mengenakan pakaian minim yang memaparkan sebahagian besar payudaranya dalam pertunjukan busana berjudul, Ghairah dan Konvergensi, di Bandar Ho Chi Minh, 30 Disember 2012.

Menurut berita dari Asiaone.com, Minggu (30/12/2012), dan dipetik Tribunnews.com, wanita berusia 24 tahun itu disoal siasat oleh pihak berkuasa di Kementerian Kebudayaan, Sukan dan Pelancongan Ho Chi Minh, didenda 3.5 juta Dong Vietnam atau sekitar Rp 1,6 juta (kadar Rp 1 per 2,16 Dong).

Sementara pihak penganjur pertunjukan busana dikenakan denda sebanyak 7,5 juta Dong Vietnam (Rp 3,4 juta). Timbalan Pengarah Jabatan Kebudayaan, Sukan dan Pelancongan Ho Chi Minh, Do Hoang Nam, berkata pihaknya menjatuhkan hukuman tersebut lantaran, kostum yang dipaparkan semasa acara, termasuk pakaian yang dikenakan oleh Vo, tidak disajikan untuk diperiksa kepantasan oleh pihak berkuasa.

"Mereka tidak menunjukkan kepada kami dengan maksud untuk melepaskannya dalam panggelaran busana," katanya.

Sementara ketika disahkan, Vo, mengaku dirinya awalnya menolak untuk mengenakan pakaian tersebut, tapi kemudian ia dipaksa untuk memakai oleh pihak penganjur.

"Ketika saya diminta untuk mengenakan gaun itu, saya merasa itu salah dan sangat gugup. Saya juga merasa bahawa pakaian itu terlalu minim. Awalnya saya tidak mahu memakainya, tetapi saya mengalah kerana saya tidak mahu meletakkan penganjur dalam situasi yang sukar," ujar runner up pertama Miss Universe Vietnam 2008 yang mewakili negara itu di ajang Miss Universe 2009 di Bahamas.

"Saya diperingatkan sebelumnya tentang perlunya untuk mengekalkan tahap tertentu kesopanan selama acara modeling, namun insiden ini berlaku secara tidak sengaja. Saya ingin meminta maaf kepada semua orang untuk tindakan saya," kata Model ketinggian 178 sentimeter ini.

* Sumber asal tribunnews.com


Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP