GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Ahad, 30 Disember 2012

Gambar : Valeria Levitin, Wanita Paling Kurus di Dunia

Dengan tinggi mencapai 172 cm, berat badan Valeria Levitin hanya 26 kg. Berat badannya kurang dari setengah berat badan sihat yang diperlukan untuk wanita. Tak hairan bila ia digelar sebagai wanita paling kurus di dunia. (Foto: Barcroft Media)

Selama bertahun-tahun Valeria telah melakukan diet ketat yang juga disertai gangguan makan anoreksia ekstrem. Hal ini jelas membuat tubuhnya jauh dari kategori sehat. (Foto: Barcroft Media)


Valeria mulai mengembangkan gangguan makan sejak remaja. Ia mengatakan penyakit ini telah menghancurkan hidupnya. Oleh karena itu, ia tidak ingin wanita lain mengalami nasib yang sama dengannya. (Foto: Barcroft Media)


Pada usia 19 tahun, ia masih tampak sihat dengan berat badan tak terlalu besar. (Foto: Barcroft Media)



"Anoreksia telah membuat saya kesepian, tidak menarik dan menjijikkan bagi orang-orang di sekitar saya," ujar Valeria. (Foto: Barcroft Media)


Banyak wanita yang ingin memiliki tubuh seperti Valeria. Melihat tubuhnya yang amat kurus dijadikan inspirasi, Valeria kini mengambil langkah berani untuk berbicara tentang kondisinya dan kempen melawan anoreksia. Ia pun menolak mengajarkan gadis-gadis muda tersebut bagaimana 'cara mati'. (Foto: Barcroft Media)

* Sumber detik.com


3 Merujuk kepada perkara diatas :

Zamri Spoon 30 Disember 2012 12:11 PTG  

hahaha xde selera nak makan tgk aweq tu ,, kering sangat!!!

uncle 30 Disember 2012 1:12 PTG  

awat kering gila tengok awek tu? huhuuu dah nampak rupa cam alien pulakkkk

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP