GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 31 Disember 2012

Secebis Kenangan di Malam Tahun Baru 1989


Entri kitar Semula : 

Masih segar didalam ingatan pada malam tahun baru dalam tahun 1989..Zaman Gua yang masih lagi sedang mengganas..( bukan pengganas )


* Motor jenama ni yang gua pakai dulu

Mengganas dengan bermotosikal..kehulu hilir dengan senang hati..sambil menunggu detik 12 malam di dataran bandar dalam daerah Gua ketika itu..

Ada anjuran hiburan dari sebuah Syarikat minuman terkenal dengan barisan artis yang top ketika itu..dan malam itu juga nak tengok bunga api..begitu teruja..

'' Jangan pergi kat Dataran malam ni..motor Lu signal tak nyala..tentu polis banyak buat Operasi lebih baik ikut aku dengar tazkirah kat Surau kita malam ni''..kata Micki..

'' Nak tengok bunga api je..bukan selalu ''..jawab Gua..

Itu kata Micki petang tadi..tetapi Gua tidak mengendahkannya..degil sungguh Gua ketika itu..

Dataran sudah penuh dengan orang ramai yang nak berCountdown malam itu..macam macam jenis orang ada..yang besar yang kecil yang lawa yang tak lawa juga ada..ada yang datang berkapel kapel sambil pula berkepit kepit..( sah sah bikin Maksiat )

10..9..8..7..6..5..4..3..2..1.. Selamat Tahun Baru 1989 !..Gua terdengar laungan orang ramai di Dataran..

Dan ketika itu dengan langkah bergaya Gua sedang menolak motor menuju kebalai polis yang berdekatan ..kesalahan hanya lampu signal tidak menyala sahaja..( ada ka Polis cop Gua sebagai Pelumba Haram malam tu .. tiada keadilan sungguh Gua rasa )

*** Pengalaman ini tidak dapat di lupakan oleh Gua sehingga sekarang..


2 Merujuk kepada perkara diatas :

Cik Fie 31 Disember 2012 10:22 PTG  

wah ! bestnya dia :)

www.cikfie.com

akuanakpahang 31 Disember 2012 11:50 PTG  

Wa pulak lain cerita beb... itu motor dulu wa x mampu beli kelik sama member sahaja ronda kotaraya sungguh menyedihkan :(

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP