GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 24 Januari 2013

Larangan iklan besarkan Payudara dihentikan serta merta di Television


China - Kerajaan China mengeluarkan peraturan yang cukup unik Negara tirai buluh ini melarang iklan iklan berkaitan dengan membesarkan payudara.
Sekurang-kurangnya kerajaan China kini sudah melarang 55 iklan televisyen salah satu dari iklan yang dilarang adalah iklan yang berkaitan dengan membesarkan payudara seperti ubat atau pun alat memperbesar payudara.
Larangan 55 iklan ini dikeluarkan oleh sebuah institusi egara untuk Radio, Filem, dan Televisyen (SARFT). "Iklan-iklan itu melanggar peraturan," kata pihak SARFT. Namun lembaga ini tidak Menjelasakan kenapa iklan jenis memperbesar payudara di larang tampil di TV.
Selain iklan memperbesar payudara iklan yang masuk dalam larangan ditayangkan di tv adalah iklan yang menggunakan nama Mao Zedong sebagai nama produk. Mao Zedong adalah pengasas negara Republik Rakyat China.
Lalu, iklan penyelesaian diet juga termasuk yang dilarang. "Iklan-iklan tersebut mengelirukan," begitu pernyataan SARFT.
* Sumber

1 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP