GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 17 Januari 2013

Universiti Ini menganjurkan Pesta bertema Seks dikampus


REUTERS/Radoslaw Kazmierczak/Agencja Gazeta

London - Idea awalnya, mereka ingin mengajak seluruh warga kampus untuk mengamalkan seks selamat demi mencegah penyebaran virus berbahaya, antara lain HIV / AIDS. Namun, acara bertajuk Safer Sex Ball ini kemudian dicap sebagai pesta seks bebas selepas sebuah video beredar berisi tentang hubungan intim dua mahasiswa di kafetaria kampus apabila acara itu berlangsung.

Dalam klip empat minit, secara jelas menunjukkan seorang wanita kelihatan berdiri dengan teman lelakinya di samping meja kiu di universiti. Dia mengenakan rok yang sangat pendek, sedangkan sang lelaki memakai seluar pendek, jubah, dan ikat kepala.

Mereka menghentikan perbuatannya ketika menyedari beberapa orang melihatnya. Kejadian yang terekam kamera CCTV dan diabadikan dengan telefon ini kemudian dimuat naik ke dunia maya. Asal tahu saja, Exeter University adalah salah satu universiti terkemuka di negara itu.

Kini acara yang diadakan oleh Exeter University di Inggeris ini menuai kecaman. Terlebih, ketika para mahasiswi yang datang ke acara ini sebahagian besar datang dengan kostum "mencabar".

Sekitar 2,200 mahasiswa menghadiri majlis yang diadakan pada 12 Disember, yang memaparkan penari burlesque dan menghasilkan 140 ribu poundsterling untuk pelbagai kegiatan amal.

Panitia mengenakan pakaian minim dan membahagikan kontrasepsi percuma di acara itu. Acara ini diadakan oleh University Guild, kesatuan mahasiswa Exeter.

Tiket pesta dengan harga 60 poundsterling. Tiket VIP dijual dengan harga 80 poundsterling, di mana pemegangnya berhak atas satu dari lapan meja dengan booth peribadi, yang dilengkapi dengan makanan kecil dan koktel serta minuman yang lain.

Acara tahunan ini dikritik kerana tema acaranya yang dianggap cabul. Dalam satu booth, yang bertema Sex Around the World, dipaparkan ruang yang menggambarkan karnival Rio, Wild West, rumah geisha Jepun.

"Saya fikir mesej seks yang selamat tidak terkomunikasikan dengan baik dalam acara ini kerana pengunjung sangat mabuk untuk mendengar notis apa pun," kata seorang peserta.

Puluhan ahli akademik dan kakitangan universiti menandatangani petisyen membantah tema dan meminta jawatankuasa untuk meminta maaf kepada awam. Chris McGovern, pimpinan Campaign for Real Education, menyesalkan pihak universiti yang membenarkan acara ini berlangsung. "Saya fikir banyak orang tua yang anaknya kuliah di universiti ini akan terkejut," katanya.

* Sumber tempo.co


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP