GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 3 Januari 2013

Wanita ini tidak Makan Buah dan Sayur seumur hidup


Marla Lopez

Sayur hijau dan buah-buahan menjadi sesuatu yang wajib diambil jika tubuh kita ingin sihat dan kuat. Namun bagaimana dengan seorang wanita asal Amerika Syarikat yang selama hidupnya tak pernah makan sayur hijau dan buah?

Dilansir Genius Beauty, Marla Lopez (54) dikenali juga sebagai wanita si pemilih makanan. Ia tidak pernah makan sayur-sayuran hijau atau buah. Bahkan ia rela hanya makan kerepek kentang, keropok, pancake, susu, dan ais krim.

"Saya mencintai apa yang saya makan dan begitu menikmatinya," ujar Lopez, Ia pilih-pilih makanan sejak masih bayi. Jika tidak sesuai Lopez pun akan muntah.

Pola makan yang dimiliki Lopez ini ternyata dapat mengurangkan risiko penyakit jantung koroner. Meskipun ia hanya makan roti, kentang, dan susu, tahap kolesterol yang dimilikinya hanya 174 mg.

Menurut American Heart Association, angka ini dapat membantu menurunkan risiko terkena penyakit jantung koroner.

Dalam wawancara dengan Good Morning America, Lopez menjelaskan bahawa spaghetti, telur, dan hamburger, dicintai oleh banyak orang, namun menjijikkan baginya. Dia tidak berfikir buah dan sayur-sayuran boleh disebut makanan.

Hal itulah yang membuat Lopez tidak harus bisa memasak. Dan, untuk mengubati dirinya sendiri dengan sesuatu yang lazat, kadang-kadang ia membeli ais krim, pancake, kentang goreng, dan daging.

Meskipun Lopez melakukan diet yang sangat tidak sihat, namun ia merasa sihat dan tak mempunyai masalah pada berat badan.

* Sumber inilah.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP