GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 29 Julai 2013

Manusia menyerupai patung Barbie pertama kini tidak Langsing Lagi

Jenny Lee

Setiap wanita sepertinya tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki, dan rela melakukan siri operasi plastik untuk menjadikan mereka tampil sempurna. Nah, ketika puluhan kali operasi sudah dilakukan tetapi kemudian mereka diserang penyakit yang membuat kesempurnaan mereka sirna, tak terbayang bagaimana perasaan mereka.

Itulah yang terjadi pada Jenny Lee. Ia begitu taksub dengan sosok Barbie, sehingga melakukan pelbagai prosedur operasi hingga 59 kali. Jenny, yang tampil dalam Oprah Show pada tahun 2004, mengejutkan penonton kerana wajahnya yang amat menyerupai Barbie.

Tujuh tahun kemudian, Jenny kembali tampil dalam Oprah, di episode Where Are They Now? (Episode yang mengisahkan kabar terbaru dari tokoh-tokoh yang pernah dipaparkan di acara ini). Jenny kembali mengejutkan penonton kerana mendedahkan mendedahkan bahawa ia mengidap fibromyalgia. Kemolekan wajah dan tubuhnya beransur-ansur menghilang kerana penyakit yang membuatnya mengalami kenaikan berat badan itu.

"Awalnya ini merupakan pukulan besar bagi harga diri saya," kata ibu dua anak asal Austin, Texas ini kepada Oprah. "Saya harus benar-benar berdamai dengan fakta bahawa untuk pertama kali dalam hidup saya, saya tidak boleh mengawal badan saya."

Ketika pertama kali bertemu Oprah, dia bercakap tentang "pertempuran" dengan harga dirinya mengenai kecantikan yang sempurna ketika masih muda. "Saya merasa seperti tidak menjadi diri sendiri, kerana saya berusaha keras untuk diterima. Ketika melihat sosok saya lagi, saya masih tidak suka dengan apa yang saya lihat sekarang ini," jelasnya.

Ketidakpuasan Jenny terhadap penampilannya menyebabkan dirinya rela menjalani pembedahan plastik sebanyak 26 kali pada saat berusia 28 tahun, termasuk tiga kali implan bibir, dua kali pembesaran payudara, tiga kali pengencangan payudara, dan sedot lemak.

Usai bertemu Oprah, Jenny berkahwin dan mempunyai anak. Saat itu keinginan untuk melakukan operasi plastik sempat terkawal kerana ingin fokus mengasuh anaknya. Namun hal itu tidak berlangsung lama, dan Jenny kembali menjalani 33 prosedur operasi, termasuk empat kali rhinoplasty (operasi mengubah bentuk hidung).


Jenny Lee ketika pertama tampil di Oprah Show (kiri), dan Jenny Lee sekarang.

Tetapi peristiwa lain dalam hidupnya tidak berjalan sesuai apa yang ia inginkan. Setelah didiagnosis menderita fibromyalgia, ia merasakan kesakitan yang luar biasa.

"Saya selalu kesakitan, setiap saat, setiap hari, 24 jam sehari, tujuh hari seminggu," kata perempuan yang asalnya berambut ikal, coklat gelap, dan berlesung pipi ini.

Saat ini Jenny terus berjuang dengan citra tubuhnya sendiri, sekaligus berusaha memastikan putri sulungnya, Kaleigh, tidak akan pernah melakukan hal yang sama.

"Saya akan membuat Kaleigh untuk tidak pernah melakukan seperti apa yang saya lalui sekarang ini. Saya selalu meyakinkan dirinya bahawa ia sudah sempurna secara semula jadi, "katanya termenung.

"Dia terlahir cantik dengan caranya sendiri, dan secara peribadi saya akan lebih suka ia tidak akan melakukan apa pun untuk mengubahnya."

Sumber: Dailymail (vivanews)


1 Merujuk kepada perkara diatas :

Unknown 29 Julai 2013 pada 8:59 PTG  

Bersyukurlah dengan apa yg kita ada...nak ubah2 inilah akibatnya

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP