GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 22 Ogos 2013

Info,Wanita Bangga dengan Tubuhnya di Usia 34 tahun

Miliki bentuk tubuh ideal (Foto: Dailymail)

MENURUT kaji selidik yang dilakukan Sanctuary Spa Active Reverse Body, 34 tahun adalah usia di mana wanita merasa bahagia dengan tubuh mereka. Wanita di usia itu akhirnya belajar menerima gumpalan dan benjolan yang ada di tubuh mereka.

Sekira lapan juta wanita Inggeris akhirnya boleh melihat diri mereka sendiri telanjang di cermin setiap hari. Sekira 25% wanita sekurang-kurangnya "mengintip" penampilan mereka di cermin sekali sepekan dan hanya 16% wanita Inggeris yang tidak pernah melihat diri mereka di cermin ketika tanpa busana.

Ahli kecantikan, Nichola Joss, merasa jika hasil kajian ini masuk akal. "Mereka berusia di awal dan pertengahan 30-an tahun biasanya mempunyai kepercayaan diri besar terhadap tubuh mereka," ujarnya seperti dilansir Dailymail.

Wanita di usia itu bekerja keras untuk mengekalkan bentuk tubuh terbaik mereka, makan dengan baik, dan merawat tubuh mereka dengan betul.

"Banyak wanita usia 34 tahun yang saya tahu telah mengalami hubungan cinta atau persahabatan peribadi yang erat dan ini memberi mereka kepercayaan diri di dalam dan luar tubuh," lanjur Joss.

Dan ternyata, sebanyak 30% daripada responden mengaku bahawa payudara adalah bahagian tubuh yang paling membuat mereka bangga dan paling suka dipamerkan, diikuti oleh kaki (22%) dan bahu (19%). Sedangkan bahagian tubuh yang paling ingin mereka ubah adalah perut (57%).

Sumber okezone.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP