GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 3 Oktober 2013

Hebat dan Aneh ! Lelaki Ini Tidak Makan apa pun Selain Daging Mentah

Derek Nance, lelaki pemakan daging mentah. Dailystar.co.uk

Kentucky - Entah bagaimana rasanya mengambil daging mentah. Tapi bagi Derek Nance , makan daging mentah adalah rutin setiap hari. Dia tidak makan apa-apa selain daging mentah.

Setiap hari, lelaki asal Lexington, Kentucky , Amerika, ini adalah tukang sembelih. Sebelumnya, dia seorang tukang elektrik. Awalnya dia makan normal. Tapi kebiasaan makan daging mentah ini adalah peralihan alami baginya. Itu berlaku kira-kira lima tahun yang lalu.

Saat itu , Derek putus asa mencari semua ubat diet untuk sakit pencernaannya . "Aku pernah sakit untuk masa yang lama , yang membuat aku bersedia mencuba sesuatu ," kata Derek , seperti dilansir News.com.au , Rabu , 2 Oktober 2013. Setelah mencuba pelbagai hal, Derek beralih ke konsep diet daging mentah yang pernah ada pada 1930 -an.

Awalnya Derek tidak langsung makan daging mentah, tapi dia mengektraksi gandum dan susu untuk dietnya . Dia juga pernah cuba menjalani diet Mediterranean, pernah juga menjadi seorang Vegan (gaya hidup yang mengurangkan makan makanan hewani yang tujuannya untuk menjaga kesihatan). Baru kemudian dia berubah 180 darjah dengan mengambil daging mentah.

"Setengah dari masalah pencernaan saya sebenarnya hanya soal kekurangan enzim. Tubuh saya tidak cukup menghasilkan enzim untuk mencerna makanan bertepung ," kata Derek soal alasannya memakan daging mentah. Untuk mengatasi masalah pencernaan ini, sebahagian diet Derek terdiri atas daging busuk yang dia anggap mengandung ' bakteria probiotik ' .

Diet yang dilakukan Derek ini mendapat sokongan dari pacarnya yang merupakan seorang vegetarian . Malangnya, tidak semua orang menyokong perubahan gaya hidup Derek , salah satunya dari keluarga.

"Keluarga saya merasa saya sudah kehilangan (pengakuan dari keluarga ) . Mereka benar- benar berfikir saya gila dan saya tidak tahu mengapa . Makan daging mentah hanya sesuatu yang tidak biasa bagi mereka. Ayahku mempunyai master dalam biologi dan memberitahu saya bahawa jika saya makan daging mentah, saya akan mendapatkan semacam patogen, "kata dia.

Kren mengaku menyesal merasa seperti " orang buangan " dalam keluarga. Meski begitu, kini dia merasa lebih sihat dan bahagia dari sebelumnya. Dia tidak berfikir untuk mengubah lagi pola dietnya . Apalagi , pekerjaannya sebagai jagal haiwan ternakan , membuat dia boleh membawa pulang daging secara percuma.

Sumber tempo.co


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP