GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 25 November 2013

[Info Kesihatan ] Minuman jeruk cegah Selesema

  • Buah jeruk Jepun dipercayai mampu rawat selesema.

Sejenis air probiotik dihasilkan melalui buah jeruk dari Jepun dikatakan mampu mencegah selesema.

Menerusi satu hasil kajian terbitan jurnal Letters in Applied Microbiology, sekumpulan saintis mendapati, minuman tradisional itu boleh membantu mencegah selesema.

Menurut DailyMail, penyelidik makanan dari syarikat makanan Kagome, Naoko Waki mendapati, pepijat Lactobacillus terdapat dalam lobak jeruk Jepun atau lebih dikenali sebagai Suguki itu boleh membantu melawan virus.


“Ia boleh menghalang pembiakan virus selesema seperti H1N1 dan H7N9 yang baru-baru ini muncul di China,” katanya.

Beliau berkata, minuman probiotik mengandungi tekanan KB290  yang kini sedang diuji ke atas manusia telah diuji terlebih dahulu terhadap tikus.

“Keputusan kajian menunjukkan, apabila Brevis Lactobacillus dimakan oleh tikus, ia mempunyai kesan perlindungan terhadap jangkitan virus influenza,” katanya.

Menurutnya, kumpulan penyelidik percaya, satu lapisan perlindungan gula dipanggil exopolysaccharides dapat melindungi bakteria dan bertindak balas terhadap jus asid dalam perut.

Sumber


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP