GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 7 Januari 2014

Betul ke makan Makanan dari McDonald's boleh turun berat badan?

SEORANG guru Sains di Ankeny, Iowa meminta para pelajar untuk membantunya untuk menjayakan satu eksperimen iaitu apa keputusannya jika beliau hanya memakan McDonald’s untuk tiga bulan.
Sepanjang proses itu, guru berkenaan John Cisna bercadang untuk menghasilkan satu dokumentari perjalanan proses berkenaan.
Dengan mengikut diet melibatkan hanya 2,000 kalori, pelajar Cisna membantunya mengenalpasti hidangan yang sesuai mengikut jumlah kalori yang boleh diambil.
Mereka mengenalpasti hidangan berkenaan dengan hanya menggunakan maklumat kalori yang dipaparkan di laman web McDonald’s sahaja.
Dalam proses itu, mereka cuba mengikut perancangan diet dengan memastikan kandungan karbohidrat, lemak, protein dan kolesterol yang diambil seimbang.
Ketika melaksanakan diet itu, Cisna tidak pun terlalu mengawal dirinya, beliau akan mengambil sarapan dua Egg McMuffin dan semangkuk oat mapel, makan tengahari, Cisna hanya memakan salad dan pada waktu malam beliau akan menikmati Value Meal seperti Cheeseburger dan kentang goreng.
“Saya tidak mengatakan yang saya masuk ke McDonalds dan hanya memakan salad tetapi saya masuk saya telah makan Big Mac, Quarter Pounder With Cheese dan Sundae,” katanya.
Berminat dengan eksperimen Cisna, pemilik cawangan McDonad’s berkenaan bersetuju untuk menyediakan hidangan berkenaan selama 90 hari secara percuma.
Untuk menyeimbangkan jumlah kalori yang diambil, Cisna turut bersenam berjalan kaki selama 45 minit setiap hari.
Beliau mengakui, sebelum eksperimen itu Cisna tidak pernah memantau jumlah pengambilan kalori atau tabiat pemakanannya.
Selepas eksperimen itu, Cisna berjaya mengurangkan berat badannya sebanyak 16kg dan berjaya menurunkan paras kolesterolnya dari 249 kepada hanya 170.
Paras Lipoprotein atau dikenali sebagai kolesterol jahat turut menurun dari 173 kepada 113.
“Saya kini boleh makan apa sahaja makanan yang ada di McDonald’s asalkan saya masih bijak mengawal pengambilan kalori dan cara untuk menjadikan ia seimbang,” kata Cisna. 
Sumber – Mynewshub.my


1 Merujuk kepada perkara diatas :

Tanpa Nama ,  7 Januari 2014 pada 12:42 PG  

mengarut je ni..

kepada pembaca lain sila la lawat laman web saya ni,banyak info menarik yang anda belum tahu.>>>klik sini<<<

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP