GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 31 Januari 2014

Lepas gian bawa anak

ANTARA penagih dadah yang dicekup.
Sabak Bernam: Seorang nelayan sanggup membawa anak lelakinya ke satu kawasan yang dipenuhi penagih dadah semata-mata hanya untuk melepaskan ketagihannya di kawasan hutan bakau dekat Jalan Pantai, Panchang Bedena, dekat sini, kelmarin.
Warga tempatan berusia 26 tahun itu mendakwa terpaksa membawa anaknya itu kerana isterinya sudah pulang ke Kemboja untuk memperbaharui pasportnya manakala kedua-dua orang tuanya pula tiada di rumah kerana keluar bekerja.
Lelaki berkenaan adalah antara 19 penagih yang diberkas selepas kawasan melepaskan gian mereka diserbu kira-kira jam 6.30 padi dan berakhir jam 3 petang oleh sepasukan anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sabak Bernam.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Muhammad berkata, daripada jumlah penagih itu, seorang adalah wanita dan semua mereka berusia antara 20 hingga 40 tahun.
Menurutnya, seramai 15 anggota dan dua pegawai diketuai Asisten Superintendan Ramly Raaf melakukan operasi secara bersepadu di kawasan itu dalam usaha membanteras kegiatan penagihan dadah di ‘port’ berkenaan.

“Dalam usaha memutihkan kawasan ini, polis menjalankan intipan selepas menerima laporan daripada orang awam memaklumkan kawasan ini sering dijadikan port penagihan dadah,” katanya.

Berdasarkan maklumat itu, polis melancarkan gerakan ‘memburu’ penagih yang kebanyakan tinggal sekitar daerah Sabak Bernam dengan membuat sekatan dan menahan mereka yang dipercayai menuju ke kawasan hutan bakau berkenaan untuk melepaskan gian.

“Operasi ini dianggap berjaya walaupun usaha untuk menahan mereka berdepan dengan pelbagai halangan dan kesulitan apabila ada antara mereka cuba melarikan diri dengan terjun ke dalam tali air berdekatan,” katanya.
SEORANG penagih nekad terjun dalam tali air elak dicekup.

Menurutnya, polis juga menahan seorang lelaki yang membawa anak lelakinya yang masih kecil ke kawasan berkenaan. Kanak-kanak itu kemudian diserahkan kepada datuk dan neneknya.

“Ketika disoal siasat lelaki berkenaan memberitahu dia terlalu gian hingga terpaksa membawa anaknya ke kawasan itu kerana isterinya sudah pulang ke negara asal,” katanya.

Menurut Noor Mushar, kawasan hutan bakau itu menjadi pilihan kaki lalok memandangkan lokasinya yang tersorok.

“Kita yakin penagih sering keluar masuk ke dalam kawasan ini untuk melepaskan gian dan kita harap dengan operasi seperti ini akan dapat membanteras kegiatan terbabit pada masa depan,” katanya.

Beliau berkata, semua suspek yang ditahan menjalani ujian air kencing di IPD Sabak Bernam dan 12 daripadanya positif dadah, tiga di bawah pengawasan Agensi Anti Dadah Kebangsaan dan selebihnya dibebaskan.

“Mereka yang positif akan direman selama tujuh hari bermula semalam untuk siasatan lanjut dan kes disiasat di bawah Seksyen 3(1) Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan) 1983,” katanya.
Sumber myMetro

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP