GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 14 Februari 2014

LIVE STREAMING SKOOL OF LAWAK 2014 ASTRO WARNA

Para peserta 'Skool of Lawak'.
KUALA LUMPUR: Astro Warna bakal memperkenalkan program realiti komedi terbaharu berjudul Skool of Lawak yang akan bersiaran pada 14 Februari ini.
Bertemakan Komedi Ada Kelas, program ini akan memaparkan pencarian pelawak baharu yang menerapkan elemen pembelajaran ala di sekolah.
Menurut Pengurus Saluran Astro Warna iaitu Rostam Said, misi program ini bukan sahaja untuk melahirkan pelapis yang mampu membuatkan penonton terhibur tetapi boleh menulis dan merangka struktur sesebuah komedi.
"Dalam erti kata lain, program ini bakal menjadi platform untuk melahirkan artis komedi serba boleh yang mempunyai kelas dan standard yang tinggi," katanya.
Dari kiri; Johan, Fauziah Nawi, Rostam dan Othman Hafsham.
Beliau berkata demikian pada sidang media memperkenalkan gandingan pengacara, pengetua, barisan tenaga pengajar dan peserta program tersebut di Hotel Istana di sini, petang Rabu.
Jelas Rostam, dalam program ini para peserta akan didedahkan dengan cara untuk menguasai pentas terutamanya menangani perasaan gugup ketika berhadapan dengan penonton.
"Mereka juga akan diajar cara untuk berinteraksi dengan pasangan masing-masing kerana keserasian amat penting untuk membentuk gandingan yang mantap," katanya.
Menerusi rancangan ini, seramai 29 peserta lelaki dan empat wanita terpilih daripada sesi uji bakat yang diadakan di lima lokasi di seluruh negara.
Rostam berkata, mereka yang terpilih turut didedahkan dengan sketsa komedi, penulisan sketsa komedi, asas dan struktur komedi serta tip untuk melakukan sketsa menerusi bengkel Komedi Warna yang diadakan sebelum ini.
"Kesemua peserta akan diberikan tugasan tertentu secara individu mahupun berkumpulan selama 10 minggu berlandaskan format komedi yang ada kelas," katanya.
Hafsham (kanan) selagi pengetua merasmikan 'Skool of Lawak'.
Dari segi pemarkahan, Rostam berkata para peserta akan dinilai berdasarkan cara persembahan dan nilai komedi pada setiap minggu.
"Berbeza dengan cara pemarkahan Raja Lawak iaitu melibatkan 100 peratus undian menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), program ini membabitkan 70 peratus markah juri dan 30 peratus lagi menerusi SMS," katanya.
Lebih menarik, program kali ini turut menampilkan gandingan baharu dua pelawak terhebat iaitu Johan dan Jepp (Sepahtu) yang lahir menerusi program Raja Lawak Astro selaku pengacara peperiksaan mingguan manakala Yus (SYJ) sebagai pengacara jurnal harian.
Sementara itu, pengarah filem Othman Hafsham, 75, bertindak selaku pengetua program ini manakala pelakon terkenal, Fauziah Nawi, pelawak Sabri Yunus dan komposer Khir Rahman dilantik sebagai tenaga pengajar.
Selain Astro Warna (Saluran 132) rancangan ini boleh juga ditonton menerusi Mustika HD (Saluran 134) bermula pukul 10 malam. (mStar Online)

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP