GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Ahad, 27 April 2014

Tragedi Feri Sewol,Mayat dihantar silap alamat kepada waris

PENGUNJUNG pusat peringatan sementara gagal menahan sebak ketika memberi penghormatan kepada mangsa feri Sewol di Ansan,semalam.
Seoul: Ketika mayat 48 pelajar perempuan mengenakan jaket keselamatan ditemui dalam sebuah kabin feri Sewol, pegawai kerajaan terpaksa mengaku mereka tersilap menghantar sesetengah mayat kepada waris.
Keadaan itu menambahkan lagi kekecewaan dan kemarahan keluarga mangsa feri malang itu.
Sumber berkata, kebanyakan waris terkejut apabila mengetahui 48 pelajar terbabit ditempatkan dalam kabin yang sepatutnya hanya memuatkan 30 penumpang. 

Katanya, pegawai kerajaan kemudian akur apabila beberapa waris mempertikaikan ketelitian petugas mengendalikan kes berkenaan.
“Dalam beberapa kes, keluarga mangsa menerima mayat tidak dikenali dan ia berlaku secara tidak sengaja apabila petugas tersilap menghantar mayat berkenaan,” katanya.
Pihak berkuasa pula berkata, proses pengecaman rasmi sedang giat dijalankan melalui ujian DNA dan cap jari. 

Sementara itu budak lelaki yang mula-mula membuat panggilan kecemasan sejurus feri Sewol itu senget - dikenali sebagai Choi - dilaporkan tidak sempat menghubungi ibu bapanya sebelum meninggal dunia.

Kata sumber, mayat Choi ditemui kelmarin tanpa jaket keselamatan. 

Bapa Choi berkata, dia terlalu marah dengan apa yang berlaku menyebabkan dia tidak mampu berbuat apa-apa kecuali memandang ke arah laut dan berdoa. 

“Kalau Choi mengenakan jaket keselamatan, saya tidak terlalu kecewa begini, namun saya bangga kerana dia menghubungi talian keselamatan berbanding kami ibu bapanya,” katanya.
 - Agensi/Reuters

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP