GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 16 Ogos 2014

Lelaki Pakistan diburu ekoran kehilangan wang lebih RM100,000 dari akaun milik 4 penumpang MH370

Ali Farran suspek buruan polis.
Kuala Lumpur: Polis memburu seorang lelaki warga Pakistan dikenali sebagai Ali Farran bagi membantu siasatan berhubung kehilangan wang lebih RM100,000 dari akaun milik empat penumpang Penerbangan Malaysia (MAS) MH370.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Kuala Lumpur Asisten Komisioner Izany Abdul Ghani berkata, suspek berusia awal 30-an dan bekerja sebagai mekanik di sebuah bengkel motosikal di Pandan Indah.
“Alamat terakhir suspek yang dikesan ialah di Nombor 2B, Lorong Kemajuan Dua Kampung Pandan, Ampang dan kali terakhir dilihat berada di kawasan berkenaan pada hari raya keempat lalu.
“Siasatan lanjut di tempat kerjanya mendapati suspek sudah enam bulan tidak datang bekerja,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Difahamkan, Ali Farran adalah individu yang menerima wang pemindahan sebanyak RM35,000 daripada akaun keempat milik penumpang MH370.
Izany berkata, kelmarin, polis menahan sepasang suami isteri di dua lokasi berbeza di Ampang kira-kira jam 4 petang untuk membantu siasatan.
“Wanita kerani bank berusia 33 tahun ditahan di rumah di Saujana Ampang manakala suaminya yang bekerja sebagai mekanik ditahan di sebuah bengkel di Pandan Indah,” katanya.
Menurutnya, kedua-dua suspek ditahan reman sehingga Ahad ini bagi membantu siasatan.
Dalam pada itu, beliau berkata, polis sudah merakam keterangan enam individu termasuk pengurus bank yang membuat laporan berkenaan.
Beliau meminta orang awam yang mempunyai maklumat mengenai lelaki warga Pakistan itu menghubungi Pegawai Penyiasat Inspektor Nor Azmi Mohd di talian 012-7790686.
Maklumat juga boleh disalurkan kepada Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Komersial Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi Asisten Superintendan Musa Masidi di talian 017-3434060 atau IPD Dang Wangi 03-26002222 untuk membantu siasatan.
Rabu lalu, akhbar melaporkan lebih RM100,000 daripada empat akaun bank milik penumpang MH370 lesap dipercayai dipindah dan dikeluarkan kakitangan bank tanpa kebenaran.
Empat mangsa berkenaan adalah dua penumpang warga China, Ju Kun dan Tian Jun Wei, satu akaun pramugara warga Malaysia, Tan Size Hian dan satu akaun penumpang warga Malaysia, Hue Pui Heng.
Difahamkan, wang daripada tiga akaun mangsa dipindahkan ke akaun milik seorang lagi mangsa tanpa kebenaran melalui e-banking atau pemindahan melalui perbankan Internet.

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP