GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 14 Ogos 2014

Takut ke sekolah gara-gara ‘like’ I love Israel

Nibong Tebal: Tindakan seorang pelajar tingkatan lima sebuah sekolah menengah di Simpang Ampat di sini, menekan butang 'like' kepada I Love Israel di laman sosial Facebook bukan saja mencetuskan kontroversi di sekolah berkenaan, malah pelajar itu dikatakan takut untuk pergi ke sekolah selepas perbuatannya diketahui ramai.
Difahamkan, pelajar lelaki itu menekan butang like I Love Israel sebelum tindakannya itu mendatangkan rasa kurang puas hati dalam kalangan guru dan pelajar sekolahnya sehingga difahamkan ada yang mengancam serta mengugut pelajar berkenaan.
Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, polis sudah memanggil pelajar berkenaan serta gurunya tengah hari kelmarin untuk diambil keterangan mengenai perkara berkenaan.
"Kami sudah memanggil pelajar itu bersama gurunya tengah hari semalam (kelmarin) selain akan memanggil beberapa individu lain dalam masa terdekat bagi membantu siasatan.
"Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan 1948 dan kami akan meneliti pelbagai sudut termasuk punca pelajar berkenaan berbuat demikian," katanya yang ditemui pada Majlis Hari Raya bersama Komuniti Seberang Perai Selatan (SPS) di Ibu Pejabat Polis Daerah SPS, malam kelmarin.
Turut hadir, Timbalan Ketua Polis negeri Datuk A Thaiveegan dan Ketua Polis Daerah SPS Asisten Komisioner Shafien Mamat.
Sementara itu, Shafien berkata, sehingga petang semalam pihaknya sudah memanggil empat individu membabitkan tiga pelajar dan seorang guru untuk membantu siasatan kes berkenaan.
Beliau berkata, guru dan pelajar berkenaan dipanggil untuk diambil keterangan tengah hari kelmarin manakala dua lagi rakannya dipanggil untuk proses sama, semalam.
"Siasatan dilakukan membabitkan dua aspek iaitu mengapa pelajar berkenaan bertindak menyokong laman web itu yang mencetuskan perbalahan dan dakwaan berhubung ancaman serta ugutan yang diterimanya," katanya.
Beliau berkata, susulan itu, pelajar berkenaan bersama keluarganya membuat laporan polis kerana bimbang keselamatan diri selepas menerima kecaman serta ugutan.
Katanya, akaun Facebook pelajar berkenaan ditutup selepas kekecohan mengenai perkara itu berlaku.

Sumber myMetro

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP