GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Ahad, 28 September 2014

TOK BOMOH DAN ISTERI DIDAKWA CABUL KEHORMATAN WANITA

imej Carian

RASAH 26 Sept. - Seorang bomoh dihadapkan ke Mahkamah Sesyen dan Mahkamah Majistret, Seremban di sini hari ini atas tiga pertuduhan jenayah seksual termasuk mencabul kehormatan dan memasukkan jari ke dalam kemaluan seorang wanita, Sabtu lalu.

Mohd. Rashid Mohd. Din, 59, yang merupakan bapa kepada lapan anak mengaku tidak bersalah selepas ketiga-tiga pertuduhan tersebut dibacakan kepadanya.

Isteri tertuduh, Noralia Daie, 51, turut mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan bersubahat dengan suaminya atas kesalahan melakukan seks luar tabii itu dan mencabul mangsa.

Di Mahkamah Sesyen, Mohd. Rashid didakwa memasukkan jari ke dalam kemaluan mangsa yang berusia 26 tahun di sebuah rumah di Ampangan di sini di antara pukul 2.30 petang dan 7 malam, 20 September lalu.

Dakwaan terhadapnya dikemukakan di hadapan Hakim Jagjit Singh Bant Singh mengikut Seksyen 377CA Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun atau sebatan.

Di Mahkamah Majistret, Mohd. Rashid menghadapi dua pertuduhan iaitu didakwa mencabul kehormatan dan melakukan kelucahan melampau terhadap mangsa tersebut pada masa, tarikh dan tempat yang sama.

Bagi pertuduhan mencabul, dia didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebatan.

Dakwaan melakukan kelucahan melampau pula dibuat mengikut Seksyen 377D Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun.

Kedua-dua pertuduhan itu masing-masing dikemukakan di hadapan Majistret Mohamed Izwan Mohamed Noh dan Majistret Siti Khairiah Abdul Razak.

Tertuduh dibenarkan diikat jamin RM25,600 bagi ketiga-tiga pertuduhan dengan seorang penjamin sementara menunggu sebutan kes pada 27 Oktober ini.

Selain itu, tertuduh dilarang menghampiri dan berkomunikasi dengan mangsa sama ada secara langsung atau tidak sebagai syarat tambahan.

Sementara itu, Noralia didakwa di bawah Seksyen 109 Kanun Keseksaan dan Seksyen 354/377CA kanun sama yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun atau denda atau sebatan.

Mahkamah membenarkan jaminan RM11,600 dengan seorang penjamin terhadap Noralia bagi kedua-dua pertuduhan itu dan menetapkan tarikh sama bagi sebutan semula kes.

Pasangan suami isteri itu diwakili peguam, A. Partheeban.

Utusan

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP