GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 1 September 2009

Kisah dipertengahan Ramadan ( episod Moreh )

Nun dihujung sebuah Kampong tinggal lah seorang ibu tua bersama anaknya yang lurus bendul bernama Abu berumur 9 tahun setengah..

Ada pun si ibu tua tiada lah larat untuk menunaikan solat Terawih ( tak ro'ot ) ..Maka kepingin lah jua si ibu tua untuk merasa juadah Moreh di surau kampongnya itu..lantas menyuruh si Abu ke Surau untuk mengambil juadah Moreh.. ( Moreh adalah jamuan setelah selesai bersolat Terawih )

''Abu malu lah emok nak ngambilnye..orang nampak'' kata Abu

'' Lor Abu apa nak malu nya..Abu bubuh lah ( masuk ) dalam kocek baju Melayu Abu te ''...

'' Kala gitu baik lah emok yek '' jawab Abu..

Malam pertama Moreh menu adalah karipap..
Malam kedua Moreh menu buah Melaka ( Onde onde )
Malam ketiga Moreh menu bubur kacang....

8 Merujuk kepada perkara diatas :

maiyah 1 September 2009 9:37 PTG  

salam.. bubur kacang tu bleh letak kat songkok ekekeke :D

Cikgu Jang .. 1 September 2009 9:58 PTG  

Baguslah abu, tu bukan lurus bendul tu, tu lurus pembaris kot....hihi...
gone, dah beli baju raye?

ratu 2 September 2009 6:18 PG  

hahaha!!!lawak2..thnks uncle relevan sd follow blog ratu,uncle relevan dgn abeli je follow tau,ramai xtau lg..syukran tau...

abu muaz 2 September 2009 6:53 PG  

kalau aku jumpa abu pasti aku sebat...

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP