GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 18 Februari 2010

Campur tangan luar

'' Koi sungguh tidak setuju dengan ahli parlimen negara luar tu yang campur urusan kehakiman negara kita ini '' kata encik Topik sambil membelek belek surat khabar semalam..

'' Kawan pun gitu juga ' kata encik Seleman sengih sambil menghirup kopi 'o kow dalam cawan tembikar berbunga hijau..

Lokasi mereka ini didalam warung Makcik Leha Janda yang mempunyai anak dara bernama Rozita yang baru keluar dari sebuah kolej Jururawat..

'' Kenapa yak mereka mereka ini suka sangat campor dalam urusan negara kita..sedangkan negara mereka mereka pun ada banyak masalah '' Jawab pula Pak Derih yang sedari tadi mendengar..

'' Patut nya tok sah lah ada Campur Tangan Luar dalam masalah dinegara kita ini '' Jawab en Topik kembali..

'' Yeer.. weh kawan pun tidak setuju anak Makcik Leha si Rozita tu kawin dengan orang luar..kawan suka jika Rozita kawin dengan orang Kampung kita ni..nak pulok orang macam kawan ni ''..sampuk Din Regih yang sedari tadi tersenguk senguk akibat berjaga malam..

'' Ada yang makan selipor ni karang '' kata en Seleman..

*** Regih membawa maksud kurus..contoh ayat '' amboih regih ngat pemuda itu macam kaki isap pit saja..

22 Merujuk kepada perkara diatas :

Frodo Baggins 18 Februari 2010 4:38 PTG  

hahahhahahahhahaha

hencik din!!!


>>_____<<


((setuju!! makcik leha, jgn kawen kan rozita ngan org luar!!!))

fikaryna 18 Februari 2010 4:38 PTG  

kawen sekampung bila nak mengembang nya..huhu..

Akuanakpahang 18 Februari 2010 4:53 PTG  

Kawin org luar tak pe jangan makan luar hehehehe........

Finaz 18 Februari 2010 4:54 PTG  

sistem khakimn ngra kalo betul2 telus rasanya tak salahkan amik bdn bebas utk pantau. Tak semestinya amik org luar..janji bdn bebas

a kl citizen 18 Februari 2010 4:57 PTG  

assalammualaikum

mencelah cakap orang tak beri salam dulu si Din Regih tu ya

relevan 18 Februari 2010 5:23 PTG  

* Ha ha Frodo..

* Maunye tak mengembang Ryna..?

* Makan nasik kat luar takper en Yassin..

* Betul finaz..kawan menyokong aok..

* Wslm cikgu..budak Din selalu gitu..

* Anak Makcik tu nama Rozita ..ada yang pernah try untuk masuk meminang tapi ditolak dengan alasan ..tunggu Makcik Leha kawin dulu dan menamatkan zaman janda beliau..

biawak 18 Februari 2010 6:03 PTG  

kah kah kah!!!bang,awek tu ce kenal kt kome ni ha..kome ni trang tang tang....sian...din regih tu suh cr lain.....kah kahkaaahhhhh!!! !!!!

relevan 18 Februari 2010 6:12 PTG  

* Kome pun tak setuju Hans..

* Oii!! bewak betul lah ko..ko mau ko langkah mayat din Regih te dulu..wakaka!

Redz da Tsar 18 Februari 2010 9:17 PTG  

Kh ingat campur tangan ape la tadi.. haha...

endiem 18 Februari 2010 10:15 PTG  

koi setuju dengan din rengih

sonata anak kancil 18 Februari 2010 10:39 PTG  

bagi la can kawen orang luar....ramai sikit ...besar lagi keluarga...dapat tukar balik2 kampung....! ( aku pun kawen se daerah - bukan sekampung...keh3x )

Cikgu Jang .. 18 Februari 2010 11:40 PTG  

bermakne topik bab campur tangan luar tu sengaje jelah nak kaitkan dgn rozita tu yak....bijak2...

maiyah 18 Februari 2010 11:56 PTG  

huahaha.. mmg sempoii.. ada makna tu disebalik cite

LIPISLADY 19 Februari 2010 12:20 PG  

Assalamualaikum, Din regih tu dengo tak dengo, tapi nok juga menyampok...

RMY-Abelitokjoro 19 Februari 2010 12:28 PG  

salam relevan... awok dah paln macam mana nak buat perjumpaan blongger tu....

Hashim Zabidi 19 Februari 2010 12:37 PG  

Rozita tu cantiknya macam rozita Che Wan la gamoknya yek!....

piewahid 19 Februari 2010 2:50 PG  

din regih tu org yg sependapat dgn koi...

wakparpu 19 Februari 2010 4:20 PG  

mana2 lah asalkan adil dan saksama

Mazru Majid 19 Februari 2010 5:07 PG  

hahahaha..campur tolak boleh?

deus X machina 22 Februari 2010 5:14 PG  

koi tak setuju campurtangan mongolia!!!!!

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP