GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 16 Mac 2010

Bila Pemandu berdarjat

Satu pagi yang nyaman disebuah Kampung tersusun yang indah berlaku acara merisik..antara Mak Cik Senah ibu Kordi dan Mak Cik Sa'amah ibu Leha..

Mak Cik Senah : Tujuan kome datang ni bukan apa.. nak merisik bunga yang sedang kembang mekar ditaman aok..

Mak Cik Sa'amah : Oh macam tu..apa kerjanya anak aok si Kordi tu?..

Mak Cik Senah : Kerja biasa biasa saja weh..drebar lori air batu kat Bandar Baru sana nu..

Mak Cik Sa'amah : Gitu..sebenonya anak koi Leha ni kecik lagi..bak kat orang tanak nasik tak mboh masak..basuh kain tak mboh kering..buat kerja rumah tak reti dan bla bla bla bla bla dan bla..

*** basuh kain tak mboh kering?..hmmm


Satu pagi yang nyaman 2 minggu selepas itu ditempat yang sama acara merisik antara Mak Cik Jenab ibu encik Topik dan Mak Cik Sa'amah ibu Leha..

Mak Cik Jenab : Tujuan kome datang ni bukan apa..nak merisik bunga yang sedang mekar ditaman aok..

Mak Cik Sa'amah : Oh macam tu..apa kerjanya anak aok si Topik tu?..

Makcik Jenab : Kerja Pemandu aje.. Pemandu Kapal terbang di Serikat penerbangan negara yang besor tu..

Mak Cik Sa'amah : Oh pilot..a'ah yerk..anak koi si Leha tu dah besor matang..tanak nasik dah pandai..basuh kain molek..ngemas rumah baik..pandai pulok buat piZza..dan macam macam lagi lah weh..

*** Kawan dulu pernah bercita cita hendak jadi pemandu Keretapi tapi tidak kesampaian..

22 Merujuk kepada perkara diatas :

::FAIZ FARISH:: 16 Mac 2010 8:34 PG  

Dreba lori tak nak, dreba kapal nak... mata duitan punya mak cik sa'amah.

endiem 16 Mac 2010 9:39 PG  

kena betul betul pilih menantu, salah pilih terpilih hantu.

zulkbo 16 Mac 2010 10:31 PG  

salam..
gitu gayanya ye kalau orang tak mboh ke kita..sampai basuh baju pun tak molek juga yek..balerr..he he

Che' Pit 16 Mac 2010 10:52 PG  

kalau dah x berkenan tu, mcm2 alasan, sampai tak logik pun ada..

Redz da Tsar 16 Mac 2010 11:33 PG  

Hehe... Nak wat gone... Lumrah alam....

Agaknya maknye tue tak pikir si pilot tue nanti tak banyak masa kat umah nak dibanding drebar lori air batu...

dah la si pilot tue mungkin berhadapan beratus2 pramugari, si drebar lori nie mesti setia...

Hehe

INTAN RH 16 Mac 2010 1:09 PTG  

Agaknya org tak ndok ke dreba lori sbb berkemungkinan nak berbini ramai.

Stuju dok, bro?

:)

relevan 16 Mac 2010 1:26 PTG  

* Hish! Faiz..diam diam cakap..nanti Mak Cik tu dengar..

* Dapat yang hantu apa lagi ngabiskan beras Mertua je yak endiem..

* Wslm Zul..tu lah segala alasan akan keluar jika orang sudah tidak sudi..

* Betul Cp..alasan tak konkrit langsung..

* Ha ha Redz..nak dikira pemandu Lori lagi nakal kot..

* Rasa kawan setuju dengan aok Intan..

piewahid 16 Mac 2010 1:52 PTG  

lepas ni kita nok dengor org nanye gini pulok,
anok aok semayang ckup 5 waktu ke dok? amacam tuan umoh, ok dok cdgn koi?

maiyah 16 Mac 2010 2:49 PTG  

haha.. makcik oh makcik

fikaryna 16 Mac 2010 2:56 PTG  

mak cik sa'amah 2 suka pilot lor..utk kesejahteraan masa depan anak2 dia la tuh..huhu..

relevan 16 Mac 2010 3:16 PTG  

* Selalu ayat2 gitu yang jarang ditanya sewaktu merisik ni En Pie..

* ha ha Makcik Maiyah..

* ye Ryna MakCik Sa'amah sememang nya gitu..

.:senyummmm:. 16 Mac 2010 4:32 PTG  

basuh kain tak mboh kering?
dh ank makcik x jemur...aih makcik,jgn memilih gtu sgt

sonata anak kancil 16 Mac 2010 4:33 PTG  

cik saamah - oiii cik saamah....ko tak tanya ke quran dah khatam ke belum?

deus X machina 16 Mac 2010 6:00 PTG  

kah kah kah....
dengar pilot dan2 pandai buat pizza
entah2 wat lempeng pun tak pandai

Pacifist 16 Mac 2010 6:59 PTG  

kalau mcm ni pemandu folk lif xde can la.agok2 makcik saamah tu terima dok kalau pemandu pelancong?
tp bende gini mmg wujud dlm masyarakat kita.kebendaan jadi keutamaan.yg penting ukur baju dibadan sendiri.yg lebih penting bior sekufu utk mengelokkan ungkit mengungkit di kemudian hari.saamah... oh.... saamah...

kelompen 16 Mac 2010 9:18 PTG  

aok mbuat koi teringat antara dua darjat p ramlee dan saadiah, tolak kete volvo lama papaleh...betul lah. kabur pandangan kerana kebendaan..isk sentimental la pulok koi ne...

Finaz 16 Mac 2010 10:36 PTG  

Adoiii Lancelott..., aok tak apply camner nak dpt keje jd dredar ketapi tuh..hehe.. (bapak saya dulu kerja ketapi..)

zetty 17 Mac 2010 12:56 PG  

sebab cita2 en.relevan xkesampaian..jgn pksa anak plak jd pemandu keretapi..hehehe

Mazru Majid 17 Mac 2010 1:10 PG  

amboi..siap reti buat pizza yerk?hahahaha

kesian kordie..huhuhu

LIPISLADY 17 Mac 2010 3:03 PG  

Assalamualaikum, harap leha tu bahagia sampai ke anak cuculah yee..

pakcik kordi 17 Mac 2010 9:28 PG  

bale..nama kome juga yg naik..kakakahh!!!!OO..PILOT NAK!!!kakakahh!!!!!hahaha....

Miecyber @ Sudu 17 Mac 2010 5:10 PTG  

Ini kes pilih kasih nie...huhuhuhuh

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP