GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 26 Mac 2010

Hujan panas

Petang semalam ada hujan panas berlaku disatu dua tempat dikawasan daerah tempat kawan tinggal ini..kejadian hujan panas ini sering dikaitkan dengan mitos yang kadang kadang lawak juga untuk didengar..

1. Bila berlaku hujan panas jika nak meredah juga hujan panas ini kecuali yang berpayung atau ber rain kot ..perlulah kita mencari daun senduduk atau daun pokok kapal terbang..daun tersebut hendaklah diludah dahulu dan kemudian diselitkan dicelah telinga..untuk mengelakkan demam atau pun sakit kepala..


2. Bila kita terkena hujan panas ini..hendaklah kita cepat cepat pergi mandi..untuk mengelakkan demam panas..Semestinya juga kita akan mandi jika tidak tentu ada orang yang akan lari..



Kelihatan kereta kereta yang kena hujan panas pada hari tersebut..
.
*** Tak kena hujan panas pun kepala boleh sakit..nak pulak time dapat gaji..bayar hutang sana sinun..heh! heh!..

21 Merujuk kepada perkara diatas :

al-lavendari 26 Mac 2010 11:47 PG  

kalau duduk kat bandar, mana pula nak cari daun senduduk atau pokok kapal terbang !

endiem 26 Mac 2010 11:47 PG  

sekarang ni ada nasi hujan panas.. dimakan masa jamuan kenduri hari jadi atau betunang.

Hashim Zabidi 26 Mac 2010 11:57 PG  

Kalau dah jadi kepercayaan, tak boleh kalau tak pakai, memang kena.
Ikut saikolgy ada benarnya, sejuk dan panas sifat yg berlawanan boleh memudaratkan.

Anak Ulu Cheka 26 Mac 2010 12:16 PTG  

ha ah la..kepercaya org kg kome gitu juga kalu hujan panas ade le bende/ sesuatu akan terjadi, berkaitan dgn alam makhluk halus...ni kepercayaan dulu2..sekarang tak dah

pB 26 Mac 2010 12:18 PTG  

mula mula nampak tajuk

ingat kan nak citer pasal

nasi hujan panas

deus X machina 26 Mac 2010 12:58 PTG  

ujan panas di negeri orang
ujan batu di negeri sendiri
lebih baik di negeri sendiri

eh apahal koi berperibahasa tetiba ni
erk888

Cik SHiN~JU 26 Mac 2010 2:02 PTG  

alhamdulillah...turun ujan tu dah seribu rahmat dah..lama sgt kemarau.. x kisah la ujan panas ke sejuk ke yek..janji ujan...:)

Cik SHiN~JU 26 Mac 2010 2:02 PTG  

alhamdulillah...turun ujan tu dah seribu rahmat dah..lama sgt kemarau.. x kisah la ujan panas ke sejuk ke yek..janji ujan...:)

pakcik kordi 26 Mac 2010 2:35 PTG  

kome sokmo buat gitu!hahaha...ltk daun kt telinga!

::FAIZ FARISH:: 26 Mac 2010 2:44 PTG  

Baguslah ujan dah mula turun. sian tumbuhan banyak yg mati....

Mr PenyuBiru 26 Mac 2010 2:53 PTG  

tak pernah dengar plak. yg selalu saya dgr jgn main hujan panas nnt bleh demam.

Che' Pit 26 Mac 2010 3:04 PTG  

pokok kapal terbang tu boleh terbang ker?

mungkin pernah tgk tapi x tahu nama..

maiyah 26 Mac 2010 3:24 PTG  

kalo kat bndar ni, redah je kot

Jejaka Desa 26 Mac 2010 6:50 PTG  

Koi tak kire ujan panas tak kire hujan sejuk.Kene kepale memang pening weh.Kene pulok bangse sikit2.Melepek la de rumoh...

akuanakpahang 26 Mac 2010 7:11 PTG  

Gitulah dulu2 bender yang dipesan dik ayah kawan menkala x dibuat karang takut juga nyer jadi demam bendernya, apa bukan susah sangat selit aje daun celoh telinga tu..nawaiitunya kita berniat diludungi jua segala keburukan dgn izin Allah jua.

Kira bab ikhtiar juga tu...

zulkbo 26 Mac 2010 8:43 PTG  

salam..
koi kena hujan ni la gamoknya yang demam nie..apa pun alhamdulillah..

hans 26 Mac 2010 9:16 PTG  

hujan panas bahaya
leh buat demam teruk tu

aRien de GreaT 26 Mac 2010 11:01 PTG  

erm..arin pun ade dgr gak..org kte kan uncle..klu hujan panas nih..mknanyer...ade org meninggal tym tuh...huhu..wallahhualam

Mazru Majid 27 Mac 2010 3:05 PG  

koi pernah buat ngade mase ujan panas selambe rock x pakai payung..mmg pening gek kepale..paste amik air suam basohkan ubun2 ilang pulok pening te..

aok dpt gaji try la basohkan ubun2 dgn air suam kot2 bole ilang pening te..hehehe

qaseh mas 27 Mac 2010 11:39 PG  

salam tuan syed
daun pokok kapal terbang tu macam2 ya kegunaannya...
hujan panas ni namanya hujan tapi panas je :) anak saya lah yang sibuk bertanya macam tu?kenapa hujan tapi panas?

piewahid 27 Mac 2010 2:57 PTG  

dengor kabonya kat kg bintang semalam ujan bserta ribut kuat..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP