GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 16 Oktober 2010

RM500 untuk kakitangan awam

Pembentangan bajet 2011 telah selesai dilakukan oleh PM semalam.. berita yang dinantikan oleh penjawat awam ia lah pengumuman imbuhan hujung tahun..

Dengan ini Bajet 2011 telah meringankan beban penjawat awam untuk menampung persediaan persekolahan anak-anak, sejumlah RM500 diberikan kepada gred 54 dan ke bawah..

'' Hanya RM500 saja?.. haduii..ini kawan rasa tidak mencukupi untuk perbelanjaan persekolahan anak anak kawan tu ''..luah encik Topik kepada Rosli Ghani sewaktu mereka sedang bersenang lenang sambil minum tea di sebuah gerai ..

'' Lor..cukup lah tu..aok patut bersyukur lah..yang koi ni pekerja swasta harap kepada ehsan Syarikat je..ni pun tak tau ada ke tidak bonus '' kata Rosli Ghani sambil menjeling jeling tubuh gadis manis pekerja gerai tersebut..

'' Anak kawan 3 orang sekoloh menengah..2 orang di sekoloh rendah..yang sekoloh menengah tu banyak pakai duit..haru ni..kena meminjam juga lah kawan hujung tahun ni ''..kata encik Topik..

'' Ni lah aok..aok sepatutnya prepare dari awal tahun lagi untuk kos sekoloh anak anak ni..kalu aok simpan RM100 sebulan untuk tabungan persekolahan koi rasa dah cukup ''..kata Rosli Ghani dengan buah fikirannya..

'' Aok boleh cakap lah Li..anak semua tak sekoloh lagi..pekerja swasta macam aok ni kalau Syarikat untung ..paling tidak dapat juga sebulan gaji bonus ''..jawab encik Topik sedikit panas..

Rosli Ghani terus sahaja memotong cakap dengan membawa isu yang lain setelah melihatkan ensik Topik berada dalam sedikit kepanasan..di sudut hati Rosli Ghani memperlihatkan kegembiraan kerana Syarikat dimana Rosli Ghani bekerja berjanji akan memberi 2 bulan bonus pada hujung tahun ini..

*** Kekadang untung juga pekerja Swasta ni..kekadang saja !

12 Merujuk kepada perkara diatas :

Ieqa Swetluv 16 Oktober 2010 pada 9:12 PG  

peningla pala ayah aku nak pikir 5 orang anak punye skola lak huk3 T_T

Siti Noor Aminah 16 Oktober 2010 pada 10:03 PG  

ok lah tu dapat 500 dr tak dapat langsung. org gomen tak reti bersyukur. orang keje swasta ada yang langsung tak dapat bonus.

sahromnasrudin 16 Oktober 2010 pada 11:01 PG  

pd yg dpt 500 tue wajar bersyukur tetapi jgn la gune istilah bantuan khas..mcm org gomen nie peminta sedekah plak huhuhuhu

HaiDa HiDa 16 Oktober 2010 pada 12:15 PTG  

syukur alhamdulillah..
tmpang gembira bagi pihak ayah.. hehee..

ILA HonEyBuNNy 16 Oktober 2010 pada 12:40 PTG  

alhamdulillah....janji ada jugak kan...memang la xcukup....tapi nak buat cmna kan...sbb ila faham susah sng mama n abah...untk ila saja pun sebulan rm 500, adik2 ada 2 org g...ngeh3...

ILA HonEyBuNNy 16 Oktober 2010 pada 12:47 PTG  

alhamdulillah....janji ada jugak kan...memang la xcukup....tapi nak buat cmna kan...sbb ila faham susah sng mama n abah...untk ila saja pun sebulan rm 500, adik2 ada 2 org g...ngeh3...

silver h!j@zz 16 Oktober 2010 pada 1:50 PTG  

syukur la tu dr kami xde bajet langsung..xadil la..huhu..

zulkbo 16 Oktober 2010 pada 2:24 PTG  

salam..
yeahhhhh...nasib baik mrs koi
keja gomen..merasa la jugak..hu hu

Aku Anak Pahang 16 Oktober 2010 pada 5:17 PTG  

Nasib baik ada dpt merasa kalau tak bagi lalu kawan rasa susah juga nanti huhuhu...

azzey 16 Oktober 2010 pada 6:34 PTG  

alhamdulillah.....rezeki juga tu.lbh baik dr x dpt langsung!

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP