GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 23 November 2010

3,000 tandas awam kita kotor


KUALA LUMPUR - Walaupun pelbagai langkah diambil bagi meningkatkan kebersihan tandas awam, satu laporan audit menunjukkan bahawa 3,000 daripada 5,764 tandas di seluruh negara adalah kotor.

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Chor Chee Heung berkata, audit menerusi kaedah penarafan oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) menunjukkan 51.6 peratus daripada tandas awam hanya mampu mencapai tahap satu atau dua bintang manakala hanya tujuh peratus atau kira-kira 400 tandas mencapai taraf lima bintang iaitu kebersihan paling memuaskan.

"Daripada data tersebut, nampaknya masih jauh lagi perjalanan kita untuk mencapai tahap tandas awam yang baik," katanya selepas melancarkan Sambutan Hari Tandas Sedunia dan Seminar Kesihatan Persekitaran Peringkat Kebangsaan 2010 di sini semalam..

*** Nak tengok tandas Cantik sila ketik ( siNi ) ..

8 Merujuk kepada perkara diatas :

Cik SHiNJU 23 November 2010 12:52 PTG  

Tandas awam kat pantai salunyer kotor...lama dh x gi tandas awam yg kat benteng sungai kuantan tu..situ tandas mmg bersih n cun..

cemomoi 23 November 2010 1:23 PTG  

perangai kita hok tak moleknya, rumoh nok bersih, asal kluo rumoh je mula buang sampoh merata

koi paling sakit ati negook orang buang sampoh dari kenderaan

akuanakpahang (AAP) 23 November 2010 1:47 PTG  

Sebenornya kesedaran sivik org kita amat rendah bertapa pentingnya tandas awam nie.

Jom singgah ada citer "Petua tahan lama" "Segalanya disini suka duka sebuah kehidupan.-akuanakpahang"

Nancy Poh 23 November 2010 1:54 PTG  

Biasanya, tandas awam yg kotor ni ialah tandas free yg tak der org ditugaskan utk menjaganya..rasanya, kerajaan kena wajibkan semua tandas awam ni ada penjaga yg ditugaskan..kalau tak der penjaga, tutup je tandas tu..sy sanggup bayar 50sen untuk menggunakan tandas awam yg bersih..ada juga org yg fobia guna tandas awam ni kan..huhu..

zulkbo 23 November 2010 2:29 PTG  

salam...
wellcome to Malaysia..
realitinya...ermmm!!

Alimaz-Kembara Terasing 23 November 2010 3:53 PTG  

apa yang penting tandas rumah kita.....

Jejaka Desa 23 November 2010 4:02 PTG  

Sikap kala tak molek gitu la jadinye.

::FAIZ FARISH:: 23 November 2010 5:01 PTG  

sbb tu aku tak suka g tandas awam

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP