GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 15 Ogos 2013

Ada Logik, Memandu kereta sambil Tidur Sejauh 300 Km

Beristirehatlah jika anda mengantuk.Hindari terlalu memaksakan diri saat stamina sudah lemah. | shutterstock

AUCKLAND - Seorang perempuan New Zealand memandu kereta sambil tidur sejauh ratusan kilometer dan sempat menghantar mesej pendek dari telefon bimbitnya. Polis berkata, mereka menerima panggilan kecemasan sedikit lewat tengah malam pada Rabu (14/8/2013) dari seorang teman perempuan itu, yang bimbang melihat dia naik ke keretanya selepas minum ubat tidur.

Teman itu berkata, 10 bulan yang lalu, perempuan tersebut pernah memandu kereta sambil tidur sambil menambah bahawa ia sangat menyukai pantai. Polis segera memerintahkan kereta peronda mencari kereta berwarna perak tersebut dan menjejakinya melalui telefon genggam perempuan itu.

Data komunikasi menunjukkan bahawa telefon bimbit perempuan itu sedang hidup dan ia sedang menghantar mesej pendek sambil memandu dari rumahnya di kawasan Hamilton ke bandar tepi pantai di Mount Maunganui sejauh 300 kilometer dari Auckland.

Sesudah lima jam rondaan, polis menemui perempuan itu tertidur di dalam kereta yang terparkir di sebelah rumah yang dulu pernah ditinggalinya, dan sama sekali tidak ingat apa yang berlaku pada dirinya. "Kami akan melarangnya memandu lagi sambil mencadangkan agar ia mencari rawatan yang tepat supaya surat izin mengemudinya tidak dicabut," kata Sarjan Senior Dave Litton seperti dikutip pejabat berita AFP, Rabu.

Sumber kompas.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP