GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 8 April 2014

Keranda kitar semula

Hong Kong: Aktivis tegar alam sekitar kini boleh terus beramal dengan keyakinan mereka walaupun selepas kaku tidak bernyawa apabila “keranda kitar semula” diperkenalkan, lapor media semalam.
Menurut aktivis, jika keranda mesra alam itu digunakan sekurang-kurangnya sekali sehari, ia dapat menyelamatkan sehingga 48 meter padu kayu setahun.
Keranda itu dicipta membabitkan dua bahagian -lapisan luar diperbuat daripada kayu keras, manakala bahagian dalam diperbuat menggunakan kayu berongga yang tahan menampung berat badan si mati.
Ketua Eksekutif Green Life Passage yang menghasilkan keranda itu, Lam Ka-hei berkata, lapisan luar kerana boleh digunakan semula selepas mayat serta bahagian dalam keranda berkenaan dibakar.
Katanya, antara kelebihan produk itu ialah, keranda berkenaan terbakar lebih cepat 26 minit berbanding keranda biasa.
“Kami sedar ada pengguna khuatir menggunakan semula keranda lama kerana faktor kepercayaan, namun kami beranggapan ia tidak banyak beza dengan penggunaan katil hospital.
“Ramai orang meninggal dunia di katil hospital tetapi masih ada orang lain menggunakannya,” katanya.
-Agency

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP