GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 10 September 2009

Kisah dipertengahan Ramadan ( episod kuih batang buruk )

Begitu cepatnya menular berita kematian Pak Abu yang meninggal dunia selepas waktu sahur..

Semua sahabat handal kaum keluarga mula berkumpul datang melawat ( menziarahi ) bagi menguruskan pengkebumian Pak Abu..

Macam biasa orang kita mula berkata..

'' Malam tadi elok ngat dia semayang terawih sebelah koi..pagi ni dah tak ade yak''..

" Tu lah orang baik macam Pak Abu ni cepat benor pergi nye '' ..

'' Lor heh..aok tau mende puncanya Pak Abu meninggal?..dengor citenya dia tak ada sebarang penyakit dak?..

'' Lor aok tak tau ke weh?..Pak Abu meninggal akibat tersedak kuih batang buruk masa sahur pagi tadi ''..

'' Hmm..betapa senangnya Pak Abu meninggal..hanya tersedak kuih batang buruk saja ''..

Cuba kita ambil iktibar dari cerita ini..

12 Merujuk kepada perkara diatas :

pOnstan 10 September 2009 7:16 PTG  

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

YASSINSALMANSHAH 10 September 2009 10:08 PTG  

Sesungguhnya kehidupan itu tetap akan sampai kepada sempadannya, makan kematian itu adalah sempadan bagi sebuah kehidupan.

Webmaster@Echam 10 September 2009 10:41 PTG  

Kematian akan datang pada bila2 masa tanpa dilewat atau diawalkan sesaat...

langkasuke 10 September 2009 11:05 PTG  

moga pak abu dan kita semua mati dalam keadaan husnul khatimah.. ameen ya rabb..

endiem 10 September 2009 11:10 PTG  

dah sampai umur ., batang buruk penyebabnya saja.

maiyah 10 September 2009 11:44 PTG  

salam.. ajal dtg tak kira masa

ratu pink 11 September 2009 5:11 PG  

itu sbg tanda kebesaran allah,igt sntiasa bhwa kematian xmgenal ms n tmpt,kun fa ya kun...

zai 11 September 2009 9:31 PG  

kalau dah ajal..bukan setakat makan kuih batang buruk..tertelan air liur pun boleh mati..tapi apapun dari gaya seme bahan2 kat N3 relevan zai dah dapat gambaran yg relevan ni mmg kelakar dan peramah orangnya

miji 11 September 2009 11:39 PG  

aduhai btg buruk hehehe

semutzapi 11 September 2009 12:27 PTG  

moral of the story..

makan kuih bila menjelangnya raya lebih afdhal lagi..

dan adalah lebih afdhal lagi kita menjaga adab ketika menziarahi arwah..

kuih batang buruk satu balang berapa harga di jerantut? tinggal sikit stok untuk gua nak beli nanti...hiks..

:)

jai@jezz 11 September 2009 4:25 PTG  

pasni jgn makan dah kuih btg buruk... kang x pasal2x jadik lak cam pak abu.. =p

Mokde 13 September 2009 7:26 PG  

Al Fatihah untuk Pak Abu

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP