GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 19 September 2009

Pantun rembat hari Raya

Pantun ni kawan dapat dari email yang rodong kawan kirim kat kawan..jadi kawan pun rembat lah masuk ke sini..sama sama lah menghayati keunikan pantun ini..

Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik rayo toksir laju
Nanti rayo dale sepita

Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung jangang gile

Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite tak suke
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Hawau kau melilau merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

Masak lomak cili api
Campo dongan daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal ponyamun dongan poncuri
(Org kolumpo jgn kocik ati!!)


Wa cakap lu wa mana tau
Tapi wa musti tipu sama lu
Itu Raya jangan buat tak tau
Angpau bagi sama gua dulu

Gulai tempoyak ikan mayong
Doroyan busok tebok tupai
Pandu hemat ingat kampong
Asal kome selamat sampai

Aloq Setaq berputaq-putaq
Lapaq perut makan kuih pau
Macam mana kami tak ketaq
Nak kena paksa bagi angpau

Nasi kandaq toksah dok sebut
Anak mami juai pesemboq
Lepaih raya toksah dok kemut
Kalu ceti mai kot dapoq

Padang besaq kecik aja
Tempat siam lalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utang

Orang Siam kata Sawadeekap
Depa kata awat tak habaq
Tak sedaq ulaq sawa masuk kot tingkap
Minuman Raya pun jadi tawaq hebiaq


Sebelum kueh raya hang pulun
Periksa dulu kot kot ada semut
Berhati-hati bila bakaq mercun
Nanti bomba mai dengan hang hang kena pancut

Ampun dan maaf andainya..
TERmoody tak semena-mena
TERsilap bicara..
TERmarah yang tak kena..
TERtanya tak tentu hala..
TERsasul yang tak sengaja..
TERpinjam harta benda..
TERcuti balik kampung,
TERumpat bila-bila..
TERblur masa mesyuarat,
TERlambat buat kenaikan pangkat,
TERlewat proses elaun tanggung kerja,
TERmacam-macam lagi yang kena mengena dgn Cawangan HR..
Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

KAWAN DISINI MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI PADA KALIAN RODONG RODONG KAWAN YANG MENJADI PENGIKUT KAWAN DAN JUGA KAWAN YANG MENGIKUT..AMPUN MAAF KAWAN PINTA PADA KALIAN.. MAAF ZAHIR BATIN..sepekara lagi jangan lah kita terlalu selok sangat makan minum main hentam saja bawa kereta tak ingat dunia..ingat lah orang orang tersayang..

4 Merujuk kepada perkara diatas :

maiyah 19 September 2009 6:44 PTG  

Salam lebaran.. torsonyum den nengok yea :D

al-mankaraqi 20 September 2009 12:33 PG  

kah kah kah

keras tali perut koi..........

kah kah kah

Selamat hari raya

Hashim Zabidi 20 September 2009 1:45 PG  

relevan, salam raya,

pantun raya ter'best' ha ha ha

Selamat hari raya.

relevan 21 September 2009 12:41 PTG  

*Salam..terima kasih semua dan maaf zahir batin..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP